Některé konce bývají hlučné, jiné naopak přijdou potichu. Bez oznámení, bez slibů, že se ještě vrátí. A právě tak to momentálně vypadá s jednou z největších značek závodních her: Need for Speed.
Po téměř třech dekádách to vypadá, že série od Electronic Arts (EA) je momentálně u ledu. Bez nového dílu na obzoru, bez vývojářského týmu, bez aktivity. A spolu s ní tiše skončil i projekt Speedhunters, komunitní web, který automobilovou kulturu NFS doprovázel přes 10 let.
Ticho, které se těžko přehlíží
První náznaky přišly už na jaře. Web Speedhunters přestal publikovat nové příspěvky a jeho e-shop i sociální sítě zůstávají bez pohybu. Fanoušci si toho všimli. Mluvilo se o pauze. Naději ale definitivně utnul fotograf a redaktor webu Matthew Everingham, když na Instagramu stručně oznámil: „Speedhunters je na ledě. EA odložila Need for Speed, což znamená konec financování i pro nás.“ V překladu to znamená: „Speedhunters je na ledě. EA odložila Need for Speed, což znamená konec financování i pro nás.“
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Nešlo o oficiální vyjádření EA, ale právě tím možná působilo silněji. V jedné větě shrnul situaci, o které se už několik měsíců spekulovalo.
Proč právě teď?
Zdroje z herního průmyslu ukazují na rozhodnutí EA ze začátku roku: vývojářský tým Criterion Games byl přeřazen k sérii Battlefield, konkrétně na vývoj nové střílečky. A protože Need for Speed je výhradní značka EA, není kam předat štafetu. Třeba jako tomu bylo u WRC, které se vrací k vydavateli Nacon.
Znamená to konec? Ne nutně. Ale znamená to, že série nemá aktivní vývoj a žádný další díl (teď) není v plánu. Jinými slovy: Need for Speed je aktuálně mimo provoz. A jestli se vrátí, bude to nejspíš v jiné podobě, s jiným týmem, možná i s jinou cílovou skupinou…
Speedhunters: z vedlejšího projektu se stal kult
Ztráta Speedhunters mrzí možná ještě víc než samotné NFS. Vznikl jako marketingový doplněk v roce 2008, ale postupně se vypracoval v respektovaný web o autech, kultuře, garážích i závodech. Měl kvalitní fotky, osobní přístup a celosvětové publikum. A teď? Ticho. Bez rozloučení, bez titulku „Game Over“.
Co si z toho odnést?
Přímé potvrzení konce (zatím) chybí. EA oficiálně mlčí. Vývojáři jsou ale pryč, aktivita není žádná a i na Speedhunters je ticho. Jestli tohle není konec, je to minimálně velmi dlouhá pauza.