Některé koncepční modely BMW bývaly hlavně dříve velmi odvážnými a zvláštními stavbami. Ten, o kterém chceme psát na následujících řádcích, není výjimkou. Jde o auto, jenž kombinuje hned několik stylů karoserie. Představujeme vám BMW Z18.
Psal se rok 1995, když mnichovská značka postavila BMW Z18. Je to taková prazvláštní kombinace roadsteru a terénního auta s hodně zvýšeným podvozkem. Pod stavbou je podepsané oddělení BMW Technik GmbH.
Pokud se na tento výtvor zadíváte důkladněji, rozpoznáte v něm některé designové prvky z BMW Z3. Ovšem pohonná jednotka byla mnohem zajímavější, protože vzadu se ukrýval vidlicový osmiválec s 260 kW, který posílal výkon přes pětistupňovou přímo řazenou převodovku na všechna čtyři kola.
Mimochodem, i když se na fotografiích tváří jako dvoumístný, dokázal převézt až čtveřici cestujících, protože v zadní části se ukrývala ještě další dvě místa. Pokud jste cestující vézt nepotřebovali, ale naopak jste potřebovali odvézt nějaký náklad, dal se tento prostor proměnit v nákladový prostor. Z auta se tak mohl stát jakýsi terénní pick-up bez střechy. Střecha tu nebyla vůbec žádná, pokud by pršelo, zmokli byste.
Nejodvážnější na celém BMW Z18 byl nicméně jeho design, který byl velmi futuristický. Karoserie měla velké blatníky, v nichž ukrývala kola. Ta ale měla ještě další, vlastní blatníky ne nepodobné těm, které se používají na motorkách. Přední části dominovala čtveřice samostatných světlometů, což bylo pro BMW typické právě až do poloviny 90. let minulého století, v nových modelech je pak překrylo plexi. Pod světlomety se nacházely ještě samostatné ukazatele směru. Z boku auto vypadalo trochu jako loď. A ze zadního pohledu nejvíce zaujaly koncovky výfuku šikovně schované do tvarů nárazníku.
Interiér na jednoduché tvary exteriéru navazoval, vidět je hladká linie palubní desky, kterou narušují jen uprostřed na vrchu umístěné palubní přístroje. Ty tvořili tři kruhové ukazatele a bayly natočeny, jak je ostatně u BMW zvykem dodnes, na řidiče. Cestující vpředu seděli ve sportovních sedadlech čalouněných do materiálu, kterému nevadila ani nějaká ta voda.
Zajímavé také je, že ačkoliv bylo BMW Z18 vyrobeno v roce 1995, automobilka ho ukázala až o pět let později.