koenigsegg_regera

Koenigsegg: Někteří lidé nikdy nevymění mechanické hodinky za ty chytré. Naše auta jsou ty mechanické hodinky

Autor: Petr Pilný - Zdroj: carscoops.com - Foto: Koenigsegg - 18. 7. 2025


Zatímco automobilový svět míří stále sebevědoměji k elektromobilitě (i když se to tempo maličko zpomaluje…), švédská značka Koenigsegg zůstává stále na své vlastní cestě. A dává to smysl. Její auta totiž nejsou obyčejné dopravní prostředky, jsou to umělecká díla poháněná objemnými spalovacími motory. Jsou to takové staré dobré mechanické hodinky v době všudypřítomných chytrých hodinek…

Zakladatel značky Christian von Koenigsegg to popsal výstižně: Když přišly digitální hodinky, mnozí věřili, že ty mechanické časem zmizí. Nestalo se. Lidé si stále váží ruční práce, preciznosti a charakteru. A u aut je to stejné.

Zatímco elektromobily nabízejí ticho, jednoduchost a bezchybnou efektivitu, spalovací motor – zvlášť třeba právě v podání Koenigseggu – má v sobě něco navíc. Něco lidského. Dýchá, vibruje, má nálady. Mluví s vámi. A přesně to se podle Christiana z elektrického vozu vytratilo.

„Po čase vám to začne chybět,“ říká Christian von Koenigsegg a dodává: „Když jste nadšenec, chcete s autem vést rozhovor. Chcete slyšet, co vám říká, cítit, jak reaguje. Potřebujete tu výměnu emocí. Elektrické auto je víc jako robot. Naše auta jsou spíš jako živý organismus.“

Christian-von-Koenigsegg
Christian von Koenigsegg

Koenigseggova auta nikdy nebyla navrhovaná tak, aby se zalíbila většině. Jsou extrémní, nekompromisní a svým způsobem starosvětská. A to přestože technologicky patří mezi to nejpokročilejší, co dnešní svět aut nabízí.

Jeden z posledních příkladů? Model Sadair’s Spear vycházející z modelu Koenigsegg Jesko, jehož dvakrát přeplňovaný osmiválec produkuje přes 1600 koní. A přestože konkurence zkouší nové směry (například hybridní Bugatti nebo vysokootáčkové motory Cosworth), Koenigsegg prý nemá důvod přecházet na baterie.

Díky evropským výjimkám pro malé výrobce navíc tahle automobilka nemusí povinně a zcela přejít na čistě elektrický pohon ani po roce 2035. Hlavní motivace zanechat spalovací motory v nabídce je ovšem jiná. Není to o předpisech, je to o přesvědčení.

„Naše auta jsou jako mechanické hodinky,“ říká Christian von Koenigsegg a pokračuje: „Jsou složená z tisíců malých součástek. Každá má svůj účel, svou roli. Nic není zbytečné, nic není schované. Je to oslava techniky a řemesla.“

A stejně jako lidé stále nosí hodinky, které je třeba natahovat, i když mají v kapse mobil, stále budou existovat i ti, kdo budou chtít řídit auto, které žije. Auto, které reaguje. Auto, které má „bijící srdce“.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru