Kia Stinger je vážně dobrým autem. Obzvlášť ve verzi GT s šestiválcem o objemu 3,3 litru, jehož výkon je 370 koní a točivý moment 510 Nm! Aby také ne, když auto ladil Albert Biermann, tedy člověk, který několik desítek let vedl divizi BMW M. Biermann se před pár lety přesunul do koncernu Hyundai, kde vede vývoj sportovních modelů.

TIP: Chcete prodat nebo koupit lité disky, plechová kola anebo pneumatiky? Podívejte se na nový inzertní server Inzerce.PneuMagazín.cz!

První jízda: Jak funguje pětimetrová Kia Stinger GT s 370 koňmi na Nürburgringu?

Stinger je díky svým jízdním vlastnostem a hlavně parádnímu designu takřka předurčen k úpravám. Stačí totiž málo a výsledek je skvělý. To ukazuje i Stinger, který vlastní člověk s přezdívkou Goldmember_GT (najdeme ho na instagramu), vlastním jménem Mike Fedelim. Ale důležité je, že vlastní jeden z nejpůsobivějších Stingerů, jaký jsme kdy viděli.

Nečekejte žádné zběsilé úpravy, ty si Stinger ani nezaslouží. Mike jen lehce upravil karoserii, když do zadních partií přidal decentní „křidélko“, které hezky protahuje elegantní linii auta. Nový je i spoiler pod předním nárazníkem nebo nástavce bočních prahů. Vyměnil ale třeba také logo umístěné na kapotě, kdy místo klasického, jaké má značka Kia, použil jeho korejskou verzi.

Tou nezajímavější změnou jsou ale nová kola. Mike vsadil na kované disky Vossen HF-1 s 10 paprsky, které jsou lakovány bronzovou barvou se saténovým finišem. Výsledek je fantastický. Elegantní, přesto osobitý.

 

Mimochodem, není to poprvé, kdy Kia Stinger obula tato konkrétní kola Vossen. Už před časem ji takto vybavenou představil samotný výrobce kol, ovšem na autě, které zdaleka nevypadá tak dobře jako to, které vlastní Mike. A dělá to jen barva karoserie!

Na modrém Stingeru ale kola nevypadají tak dobře, jako na tom tmavém. Ale to je samozřejmě jen náš osobní pocit. Jak jistě víte, design je věcí velmi subjektivní a těžko jej hodnotit, když každý máme jiné preference. Na čem se ale asi shodneme všichni, to je fakt, že Stinger je prostě velmi povedené auto. 🙂