Společnost Kia Motors, která vyrostla v oborového leadera v otázkách designu, kvality i technologií, dosáhla nového historického milníku, když jí organizace J.D. Power ve studii kvality nově pořízených vozů (Initial Quality Study) za rok 2016 udělila nejvyšší skóre ze všech 33 značek na automobilovém trhu v USA. Za 27 let je to vůbec poprvé, co nejvyššího umístění dosáhla jedna z „neprémiových“ značek. Za vzestupem automobilky Kia až na vrchol stojí nejlepší umístění modelů Sportage a Soul v příslušných třídách, stejně tak jako mimořádné výsledky modelů Rio, Forte a Sorento, které se ve svých kategoriích vždy umístily do třetího místa.
„Zisk první příčky za kvalitu nově pořízených vozů v rámci celého odvětví je výsledkem desetiletého zaměření značky Kia na řemeslné zpracování i neustálé zlepšování a je věrným odrazem názorů našich zákazníků, které jsou tím nejvyšším vyznamenáním,“ uvedl Michael Sprague, provozní ředitel a výkonný viceprezident společnosti Kia Motors America. „Zisk nejvyššího ohodnocení v celém odvětví nedovolí nikomu pochybovat o tom, zda je Kia automobilkou světové třídy.“
Prodeje vozů Kia na americkém trhu v posledních čtyřech letech stabilně rostly a již překročily roční objem 600 tisíc vozidel; stejně tak se neustále zlepšují výsledky této značky ve studii kvality nově pořízených vozů (IQS) organizace J.D. Power. Poté, co Kia v roce 2013 poprvé vstoupila mezi desítku nejlepších, se v roce 2015 vyšplhala až na druhou příčku v celém odvětví a ve studii IQS se umístila jako nejlepší mezi neprémiovými značkami.
Každoroční hodnocení IQS organizace J.D. Power, nyní probíhající již 30. rokem, analyzuje odpovědi majitelů vozů napříč 26 segmenty trhu. Výsledky IQS vycházejí z hodnocení majitelů, kteří si po dobu prvních 90 dnů vlastnictví všímají kvality jízdy, fungování motorů a převodovek i široké škály možných problémů v oblasti kvality.