Kia_Niro_Plus-taxi

Kia Niro Plus je speciální verze pro taxislužby a poskytovatele komerčních služeb spolujízdy

Od Josef Pelikán | Zdroj a foto: Kia - Tisková zpráva - 29. 4. 2022 0

Kia odhalila svůj první model pro speciální účely (PBV – Purpose-Built Vehicle) s označením Niro Plus. Kia v roli poskytovatele řešení trvale udržitelné mobility zkoumá různorodé způsoby a cesty za tradiční hranice automobilového světa z pohledu soukromých i firemních zákazníků. Kia očekává, že její modely PBV budou tvořit důležitou součást mobility budoucnosti.

Kia Niro Plus se v první fázi uplatní na korejském trhu jako bezemisní taxi – firma upravila model e-Niro první generace tak, aby odpovídalo současným nárokům a požadavkům služeb spolujízdy. Představení uvedeného modelu navazuje na únorovou premiéru vozu Ray Van, prvního jednomístného vanu na korejském trhu, navrženého k uspokojení rostoucí celonárodní poptávky po službách balíkových dopravců.

Přečtěte si také:  První jízdní dojmy s novou generací SUV Kia Sportage ukázaly, že adaptivní podvozek je skvělou volbou

Kia je jedním z prvních hybatelů celosvětového segmentu PBV s plánem získat do roku 2030 v této oblasti vedoucí postavení. Za tímto účelem firma vyvíjí vyhrazenou platformu, na níž budou postaveny vozy PBV nejrůznějších tvarů a rozměrů v souladu s neustále se měnícími potřebami zákazníků a tržními trendy.

První vyhrazený model PBV uvede Kia v roce 2025, kdy by měl celosvětový trh s těmito vozidly dospět do vyzrálejší fáze. První vyhrazené vozidlo pro speciální účely bude rozměrově odpovídat vozům střední třídy, avšak s možností flexibilních změn podle přání zákazníků.

Komentuje Sangdae Kim, vedoucí obchodní divize eLCV značky Kia: „Kia mění svoji obchodní strategii se zaměřením na popularizaci elektromobilů a představuje nové produkty mobility upravené pro potřeby uživatelů na trzích po celém světě. Niro Plus je naším prvním krokem do světa PBV, trhu s vysokým potenciálem budoucího rozvoje.“

Kia_Niro_Plus-taxi-zadek

Niro Plus – odpověď na zvýšený zájem veřejnosti o trvalou udržitelnost

Niro Plus je nedílnou součástí plánu Kia stát se poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility a leaderem na poli vývoje PBV. Zároveň odráží vyšší poptávku veřejnosti po udržitelnějších prostředcích cestování vč. používání vozů taxi nebo komerčních služeb spolujízdy.

Přečtěte si také:  Test Kia Sportage 1.6 T-GDI MHEV 7DCT (2022)

Kia má v plánu připravit i verzi modelu Niro Plus pro soukromé zájemce, kteří tento vůz využijí při nejrůznějších volnočasových aktivitách vč. kempování.

V návaznosti na prudký rozvoj elektronického obchodování během posledních dvou let výrazně vzrostla i poptávka po službách dopravců a logistických firem. S růstem trhu PBV plánuje Kia postupně rozšiřovat svoji nabídku od kategorie super mini až po velká vozidla pro speciální účely, která mohou posloužit i jako alternativa veřejné dopravy, či nabízet využití jako mobilní kancelář.

Model taxi Niro Plus pro korejské provozovatele taxislužeb a služby spolujízdy

Model taxi Niro Plus vychází z první generace oblíbeného crossoveru Niro EV. Niro EV se od svého uvedení v roce 2018 prodává na světových trzích v reakci na rostoucí poptávku veřejnosti po všestranných akumulátorových elektromobilech (BEV).

Kia_Niro_Plus-taxi-interier

Několika vylepšeními modelu Niro EV vzniklo Niro Plus, připravené naplnit silnou poptávku korejských provozovatelů taxislužeb a služeb spolujízdy. Upravený model s délkou 4385 mm (+10 mm) a výškou 1640 mm (+70 mm) nabízí cestujícím prostornější kabinu. Díky větším rozměrům mají řidič i přední spolujezdec o 65 mm navíc v prostoru hlavy; na zadních sedadlech pak rozměry v oblasti hlavy a nohou narostly o 72 mm, resp. 27 mm. K větší prostornosti kabiny přispělo i zeštíhlení konstrukcí, neboť Niro Plus v porovnání s původním modelem Niro EV používá tenčí sedadla a výplně dveří.

Přečtěte si také:  Světovým autem roku bude elektromobil, do finále se auta se spalovacím motorem nedostala

K pohodlí a bezpečnosti řidiče výrazně přispívá integrovaný displej typu „vše v jednom“, kde odpadá potřeba používat několik zařízení a obrazovek. Na displeji se budou zobrazovat veškeré informace důležité pro řidiče taxi a jeho pracovní potřeby, tedy např. navigace, taxametr, digitální ukazatel ujeté vzdálenosti nebo funkce rozpoznávání hlasu. Systém bude obsahovat i údaje o důležitých bodech zájmu a místa nejbližších dobíjecích stanic pro elektromobily. Kia plánuje partnersky spolupracovat s místními i celonárodními firmami v rámci nabízení on-line (OTA) softwarových aktualizací a dalších služeb.