Jistě většina z vás ví, že je to jen pár měsíců, kdy Ken Block přišel o svůj Ford Escort. Tehdy s ním při závodě dost ošklivě havaroval, přičemž auto pak shořelo na prach. Block může nakonec být rád, že z nehody i se svým spolujezdcem vyvázli jen s pár šrámy. Nehoda to opravdu nebyla malá a stačilo bývalo jen málo a mohlo to dopadnout úplně jinak.

Ken Block už nemá Ford Escort RS Cosworth, po nehodě shořel na prach

Protože měl ale Ken Block své auto moc rád, rozhodl se, že náhrada bude totožná. I pro letošní sezónu rallye si tedy pořídil klasický Ford Escort RS Cosworth. Zvenku vypadá jako původní auto, ovšem v bližším pohledu má jednu opravdovou specialitu! V laku nového auta lze totiž nalézt doslova kousky karoserie původního shořelého auta. Tomu se prostě říká styl!

Pod lehce retro vyhlížející karoserií je ale ukrytá moderní technika. Ostatně, Ken se s autem chce účastnit i těch největších světových rallye soutěží. Motor žene ford vpřed silou 371 koní, které produkuje závodní čtyřválec Cosworth. Na všechna čtyři kola je přenáší šestistupňová sekvenční převodovka.

Jedna věc ale je auto postavit, nalakovat a vyšperkovat. Druhá pak připravit tak, aby řidiči sedělo perfektně do ruky a aby s ním byl schopen ideálně na předních příčkách dokončit všechny závody. A takové ladění chce hodně času, hodně lidí a hodně odjetých testovacích kilometrů. Ken takové několikadenní nastavování auta natočil a podělil se o něj. Je to hodně zajímavá podívaná, protože Ken má kolem sebe tým lidí, který odmítá nechat cokoliv náhodě. Věnují se každému detailu a dokud nebude auto podle jejich a Kenových představ, nepustí ho na trať.