Toyota Supra je skvělým autem, které, kamkoliv přijede, všude sklízí obdiv a pochvalné komentáře. Tedy, najdou se i tací, kteří zcela nepochopitelně tvrdí, že když má motor a další techniku z BMW, není to vlastně vůbec Toyota a určitě to nestojí za nic. Zajímavé je, že podobné komentáře mají hlavně ti, kteří to auto snad ani neviděli naživo a už vůbec neřídili.
Nechme jim jejich smutný pohled na svět a pojďme si ukázat, co taková Toyota Supra, navíc v tomto případě ve verzi Launch Edition, udělala s jedním prodejcem v americkém Marylandu. Právě v Americe se kolem tohoto auta strhl velký humbuk, zákazníci se předhánějí a prodejci si jen mnou ruce. Ovšem nejen kvůli zájmu, ale hlavně kvůli vydělaným penězům. Jak informoval magazín Motor1, jeden z nich pojem ‚výdělek‘ dotáhl tak daleko, že vzbudil zájem samotné automobilky Toyota v Japonsku.
Jde o to, že Toyotu Supru Launch Edition, tedy vůz z první série, kterých bude vyrobeno jen 1500 kusů a které dostanou výrazně kontrastní červené prvky, prodává za sumu, která není úplně standardní. Zákazníkům auto nabízí za 100 000 dolarů, tedy asi 2,3 milionu korun. Problém ovšem je, že výrobcem doporučovaná cena je asi poloviční, konkrétně 55 250 dolarů, tedy 1,2 milionu korun. A to už je opravdu drsná přirážka.
Toyota sice vyjádřila jisté rozčarování nad tím, že se takové věci dějí, ale jedním dechem přiznala, že má jen malé možnosti, jak zasahovat do cen, které si prodejci více méně určují sami. Může dotyčného dealera sice kontaktovat a zkusit ho usměrnit, ale ví, že to nemusí být k ničemu.
Ve zkratce se dá říct, že tento prodejce prostě jen využívá velké poptávky po Supře a lehkého zbláznění zákazníků. Ti jsou možná trošku naštvaní, že je auto vyjde dráž než jiné, ale nakonec to stejně zaplatí.
Toyota prý v reakci na tento případ již požádal své jednotlivé importy, aby svým dealerům trošku promluvili do duše. Nakonec je to ale stejně o tom, na co je zákazník ochoten přistoupit. Takto přesně funguje kapitalismus v praxi.