tankovani-omv-bmw-m3-competition

Jezdíte často s téměř prázdnou nádrží? Poradíme, proč byste to neměli dělat

Autor: Pavel Srp - 28. 8. 2018


Je oranžová kontrolka, které se občas říká například „žebravé oko“ nebo také „hladové oko“, vaším kámošem? Jezdíte často s téměř prázdnou nádrží a tankujete za dvě stovky? Víte, že to vašemu autu může škodit? Pojďme se na to společně podívat.

I když se po rozsvícení oranžové kontrolky značící nedostatek paliva v nádrži dá ujet další desítky, i více než sto kilometrů, autu to rozhodně neprospívá. A tady jsou ty nejzásadnější věci, které by se mohly dít.

Voda v palivu

Nádrže aut mají objemy od několika desítek až po sto litrů a je jasné, že tankovat stolitrovou nádrž vyjde na pořádný balík a navíc u stojanu strávíte pěkných pár minut. Jenže čím více paliva je v nádrži, tím méně je tu místa pro možnou kondenzaci vody. Čím méně paliva v autě je, tím více zkondenzované vody se s ním může smíchat a tím více jí bude muset zachytit palivový filtr, který se tím bude dříve a více ničit.

Vzduch škodí čerpadlu

Pokud jezdíte opravdu nadoraz, tzv. na výpary, rozhodně neděláte dobře palivovému čerpadlu. Představte si, když si ve fast foodu objednáte pití a dostanete ho v kelímku s brčkem. Dokud je v kelímku dostatek pití, brčkem se dá pít docela dobře, ale jakmile je nápoje jen po dně, už ho brčkem příliš nenasajete a navíc to pro vás bude složitější. Úplně stejně to funguje s palivovým čerpadlem. Když se navíc do motoru budou společně s palivem dostávat i vzduchové bubliny, začne motor vynechávat. V tu chvíli je už lepší motor raději vypnout a dolít palivo. Palivové čerpadlo se navíc průtokem paliva chladí, pokud by tedy běželo naprázdno, mohlo by se přehrát a zadřít.

Usazeniny mohou způsobit pěknou neplechu

Ať se snažíme, jak se snažíme a vybíráme si jen kvalitní čerpací stanice a prémiová paliva, usazeniny se v palivové nádrži prostě vytvoří – jde hlavně o mazlavé usazeniny na spodku nádrže. Ty pak může při nízké hladině paliva nasát palivový systém. S velkou pravděpodobností se zaseknou v palivovém filtru, čímž sníží jeho prostupnost a mohou způsobit další problémy. Čím vyšší je hladina paliva v nádrži, tím menší je šance nasátí těchto usazenin.

Vždy je lepší natankovat plnou nádrž, než u té prázdné tankovat jen za „pár stovek“. I když se problémy se zaneseným nebo jinak poškozeným či přicpaným vedením nemusí projevit hned, může to být plíživý zabiják.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru