Jeep Wrangler: brutální offroad s motorem Hellcat

Autor: Jan Karlík - 4. 12. 2015


Brutální osmiválec, který známe z modelů Dodge Challenger SRT Hellcat a sedanu Dodge Charger SRT Hellcat se v této úpravě dostává do legendárního off roadu Jeep Wrangler. Vzhledem ke koncerovné příslušnosti Jeepu se značkou Dodge se podobná zástavba dala čekat. Z neoficiálních zdrojů také víme, že ten samý motor by mohl zavítat do modelu Grand Cherokee Trackhawk. Nicméně v tomto případě se nejedná o počin samotné značky, ale o dílo nezávislého úpravce.

Hauk Hellcat 5

Za tímto swapem stojí úpravce Hauk Designs, jehož specialitou je právě Wrangler. Většina prezentovaných vozů se soustředila na úpravy podvozku a lepší prostopnust terénem. Poprvé se však úpravce pustil do takové výkonnostní úpravy. Výsledek se jmenuje Hauk Hellcat a kombinuje poslední pokolení Wrangleru a nejsilnější osmiválcovou jednotku automobilky Dodge. Pod hranatou kapotou se nachází kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec Hellcat o objemu 6,2 l a výkonu 717 koní (527 kW). Maximální hodnota točivého momentu se pyšní číslicí 881 Nm, která však není přenášena osmistupňovou převodovkou, jako v případě Dodge, ale pětistupňovou automatickou skříní 5G-Tronic z dílen Mercedesu.

Už při prvním pohledu je jasné, že výměna pohonné soustavy není jedinou úpravou. Jak se od Hauk Designs dalo čekat, výraznou úpravou prošel také podvozek. Nové jsou tuhé nápravy Dana 44 nebo za příplatek vyšší specifikace Trac. V obou případech jsou nápravy spojeny s tlumiči značky Bilstein. Je jasné, že vzhledem k mnohonásobně výššímu výkonu musel být upraven také brzdový systém. Standardem pro terénní Hellcat je brzdový systém značky Teraflex. Pokud má vaše bankovní konto hodně cifer, úpravce nabízí za příplatek brzdy Baer s šestipístkovými třmeny. Speciální jsou pro model Hauk Hellcat také masivní 35″ pneumatiky obuté na speciálních 17″ kolech. Výrobce tvrdí, že je téměř nemožné je díky speciální konstrukci v terénu svléknout z ráfku.

Protože se myslelo také na design, bystré oko pozná nové přední i zadní nárazníky. Přepracované jsou také prahy, rozšířené jsou blatníky a nové rámy, které usnadňují nastupování a vystupování z vysokého Wrangleru. Přestože je to hodně nepravděpodobné, úpravce počítá i s potížemi v terénu a do předního nárazníku zabudoval také elektrický naviják. Hauk Designs plánují výroby prvotní série, která čítá 50 kusů. U stavby každého konkrétního vozu bude přítomen majitel, míra individualizace je prý obrovská a majitel má možnost úpravy k obrazu svému. Na cenu se snad ani neptáme :-)

Štítky: , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru