Vozy typu SUV vznikly z off-roadů tak, aby lidé mohli využívat vyšší posez, ale zároveň jezdit bez problémů i na silnicích. V průběhu několika let jsme se ale dostali do situace, kdy mohou být (a jsou) některá SUV na silnici rychlejší než běžná, nízká auta. Velmi zajímavým příkladem je Jeep Grand Cherokee Trackhawk, na který se navíc podíval tuner B&B Automobiltechnik.
Jeep Grand Cherokee Trackhawk je už v základu pořádná bestie. Pohání ho motor V8 s objemem 6,2 litru a s přeplňováním obrovským kompresorem. Maximum výkonu je 527 kW/717 koní a točivý moment vrcholí 881 Nm. Díky tomu dokáže auto zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 3,5 sekundy!
Německý tuner B&B Automobiltechnik nabízí dvě verze úprav. Tou decentnější je tzv Stage 1. Ta stojí 1498 eur a výkon zvýší na 544 kW/740 koní a točivý moment 900 Nm! Je to čistě jen úprava řídící jednotky, tedy tzv. chiptuning.
Pokud vám to nestačí, můžete sáhnout po tzv. Stage 2. Ta je o poznání dražší, stojí 3950 eur, ale také přinese hodnoty mnohem vyšší. Výkon stoupne na 588 kW, což je rovných 800 koní, a točivý moment vyvrcholí 985 Nm. To zlepší i dynamiku, když tento upravený Jeep zvládne sprint z klidu na stovku za 3,4 sekundy a podle úpravce dokáže jet rychlostí 300 km/h! A to jsou velmi podobné hodnoty, které byste dostali u mnohem dražšího Lamborghini Urus (0-100 km/h: 3,6 s, max. rychlost: 305 km/h)…
Abyste si ten mamutí krouťák užili ještě více, připravil si tuner i další tuningové prvky. Za 5950 euro dostanete sportovní nerezový výfuk s aktivními zvukovými klapkami. Za 798 eur si můžete pořídit i sportovní pružiny, které sníží světlou výšku o 50 mm. V nabídce má B&B Automobiltechnik samozřejmě i kola, třeba ta z fotek, která mají rozměry 11×22 palců.