Po celém světě, Českou republiku nevyjímaje, se rozrůstají skupiny ekologických aktivistů, kterým jsou trnem v oku SUV jezdící po městech. Aby tyto skupiny daly najevo svou nevraživost k těmto vozidlům a jejich majitelům, vypouští jim po nocích pneumatiky. Magazín autoevolution.com vyzpovídal jednu z těchto aktivistek a požádal ji o to, aby vysvětlila své důvody pro takové chování.
SUV jsou problém a jejich majitelé arogantní
Dotyčná se představila jako Anna, žije v Londýně a hlásí se ke skupině s názvem Tire Extinguishers. Překvapením možná je, že nejde o žádnou mladou ženu, ale o 62letou matku tří dětí. Anna standardně pracuje u filmu a je i spisovatelkou. A často, když jde večer z práce vypouští pneumatiky na ulicích zaparkovaným SUV. Dle svých slov takových aut, kterým věnovala svou pozornost, bylo asi 80.
Paris recolle au score ! 30 SUVs désamorcés à Chaville, ce qui porte le nombre officiel de dégonflage à 269 dans la région.
—
Paris closes the gap! 30 SUVs defused in Chaville, bringing the official number of deflated SUVs to 269 in the region. pic.twitter.com/fieQzmibjz— Les dégonfleurs (@degonfleurs) October 11, 2022
Vysvětlila, že její počínání pramení z doby asi před 10 lety, kdy si definitivně uvědomila, že malá auta prostě nikdy nebudou budoucností. Londýn je podle ní neustále přeplněnější pořád většími a většími auty. A podle Anny tato auta ničí ovzduší, přičemž jejich majitelé jsou prý často arogantní pitomci. Myslí si, že by SUV měla být zakázána stejně, jako byly po veřejném tlaku na veřejných místech v Anglii zakázány cigarety. Problém podle ní je ale v tom, že s auty vláda nic neudělá. A tak je to na lidech, aby zakročili.
V rozhovoru také řekla, že ji vypouštění pneumatik nijak zvlášť nebaví, nechce to prý dělat. Ale jde prý o extrémní reakci, která pochází ze zoufalství a nečinnosti vlády. Anna přiznala, že si je nezákonnosti svého chování vědoma. Je jí to ale jedno a nebojí se, že by ji chytila policie. Spíše se bojí, že ji přistihne některý z majitelů těch aut, což se prý několikrát i stalo, ale naštěstí se s nimi nedostala do vážnějšího konfliktu. Anna si je zároveň vědoma toho, že by pro majitele aut to může znamenat i bezpečnostní riziko, ale podle ní je závažnější riziko toho, co tato SUV způsobují.
Zlámat hnátu přes obrubník a nechat skučet na místě. Z ekofašounů je už teď problém svým významem dalece přesahující problémy způsobované automobilismem.
Až půjde někdo z těchto pneumatiky vypouštějícich kreténu na procházku do přírody. Třeba někam do hlubšího lesa nebo do údolí k řece. Tak doufám že si tam zlomí nohu a až bude s pláčem volat o pomoc na všechny strany tak zjistí že všechny vozy s pohonem 4×4 které by mu mohli přijet rychle na pomoc. Jsou buď zrušeny a v Evropě zakázaný. Nebo mají aspoň vypuštěné gumy a nikam jet nemohou.
A slovy klasika. „Na cizí auto se prostě nesahá. Dal bych cokoliv kdybych ho u toho mohl chytit“
Všeobecný problém pramení z neznalosti teto komunity, protože i takové bmw m5 či mercedes S, může mít silnější motor, a vypouštět více exhalátu než SUV ! A účelnost je úplně někde jinde. S SUV můžete převážet hodně nákladu, tahat těžké přívěsy, jezdit na hory v hlubokém sněhu, na chatu, takže účelnost brilantní oproti Limuzínám, když už vypouštět tak všem, nebo nikomu, a hlavě u toho technicky uvažovat ať má vše co děláte aspoň smysl.
Souhlasím s paní Annou. Je to problém. Auta do města vypadají uplně jinak. Tyto zabírají místa, na parkovištích se nedají otevřít ani dveře. Buď to řídí samci s malým a nebo dámy se slepičím.
Tento způsob jednání je vlastní chudákům, kteří se na podobné vozidlo mohou jen koukat. Bylo by vhodné dámě předepsat úhradu poškozené pneu, stejně jako poškození obrazů, blokování vozovek atd. Socky nám nesmí zasahovat svojí ubohostí do životů a je nutné to adekvátně postihovat.
Pokid bych jí chytil u mýho auta, dostala by ode mně přes hubu přímo u auta. Co když zrovna vezu ženu do porodnice, nebo dítě s úrazem na pohotovost. Nemá tušení, co může způsobit. Proto bych nečekal ani na policajty. Zlomit jí ruku, nebo nohu, a ať se sama dopraví do nemocnice.
Napadlo někdy tyto chudáky, že je i jiný důvod v pořízení SUV. Třeba zdravotní, do těchto vozidel se lépe nastupuje i vystupuje. Myslím, že než ochrana ovzduší je tam více závisti.
Když se na to dívám, nevím, zda jsou tito ekologové tak hloupí, nebo pod rouškou ekologie se vyžívají ve vandalismu