mercedes-amg-gt-63-G-Power (5)

Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ 4dveřové kupé naší redakcí prošel a můžeme se podepsat pod to, že jde o opravdu mimořádné auto. Jeho označení je 4dveřové kupé, ale ve skutečnosti se může hrdě zařadit klidně mezi supersporty.

Test Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ 4dveřové kupé (2019)

Verze AMG GT 63 S 4Matic+ je to nejvýkonnější z nabídky a pohání ho dvěma turbodmychadly přeplňovaným osmiválec o objemu čtyř litrů. Maximální výkon je 639 koní a točivý moment 900 Nm. Z klidu na 100 km/h umí vystřelit za 3,2 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 315 km/h. Jde sice o čtyřkolku, ale auto lze přepnout do režimu, kdy výše popsané hodnoty pracují jen se zadními koly. Jak jinak než supersport byste tomu chtěli říkat? Možná ještě bestie v pekle stvořená. To je všeříkající.

Jenomže jsou mezi námi tací, kterým je to málo. A právě na ty cílí úpravce G-Power, který z tohoto 4dveřového kupé udělal ještě výkonnější střelu. K dispozici jsou tři verze úpravy. Ta nejzákladnější je chiptuning, který zákazníka vyjde na 3595 eur, tedy necelých 96 tisíc Kč. S tím pak jdou ruku v ruce nová turbodmychadla za 6380 eur, tedy bezmála 170 tisíc korun. Dále nové výfukové svody v hodnotě 5360 eur, tedy 142 500 Kč, kompletní výfukový systém v hodnotě 4850 eur, tedy 129 000 Kč a ještě sportovní vzduchové filtry za 238 eur, tedy 6300 Kč. Výsledkem toho všeho je 800 koní a točivý moment 1000 Nm. To vše za bezmála 550 000 Kč.

Pro koho by však bylo stádo 800 koní přeci jen příliš, jsou tu ještě dvě slabší verze úpravy. Obě pracují jen s úpravou řídící jednotky, přičemž řidič dostane k dispozici 750, respektive 700 koní. Navíc za přijatelnější cenu, která nezahrnuje všechny ty další díly.