SEAT Leon Cupra s lehkostí sobě vlastní doslova válcuje konkurenci. Se svým superčasem na okruhu Nurburgring zatopil opravdu všem, i když Renault si to nechce nechat líbit a chystá odvetu… Uvidíme, jak tenhle souboj dopadne. Ale vraťme se k SEATu Leon Cupra, na který si před pár dny posvítili koncernoví úpravci z JE Design.
Z přeplňovaného dvoulitru TSI vyždímali inženýři SEATu úctyhodných 206 kW/280 koní a 350 Nm točivého momentu. JE Design se toho ale nezalekl, vzal to jako výzvu a rozhodl se Leonu ještě přitopit pod kotlem. Po zásahu do řídící jednotky se jim podařilo vyšroubovat výkon až k velice působivému číslu 350 koní a točivému momentu 440 Nm. Když se po téhle úpravě rozhodnete hrdě ukázat zadní lampy každému netrpělivému závodníkovi na semaforech, počítejte s tím, že stovku budete mít na tachometru už za 5,1 sekundy! To je dokonce o více než půl sekundy rychlejší čas než zvládne sériová Cupra. Úprava výkonu odehrávající se jen a pouze v motorovém prostoru vás vyjde na 1899 EUR, tedy v přepočtu asi 38 tisíc korun. JE Design toho ale nabízí mnohem víc.
Můžete si také vybrat skvělý stavitelný podvozek z dílny KW, který Cupru posadí o 45 mm níže k zemi. Ten vás vyjde na 2299 EUR, tedy necelých 46 tisíc korun. Levnější variantou je s cenou 236 EUR ( 4 700 Kč) úprava sériových pružin, ta auto sníží o 35 mm.
JE Design nabízí také na míru šitý výfukový systém se čtyřmi koncovkami z nerezové oceli o průměru 80 mm. Standartní cena výfuku je 2 023 EUR ( 40 460 Kč), ale vybrat si můžete i variantu částečně používající uhlíková vlákna. U té se cena vyhoupne na 2 392 EUR (47 840 Kč). Ale ani tímhle výčtem nekončíme.
JE Design dále nabízí přední spoiler za 417 EUR (8 340 Kč), boční prahy z uhlíkových vláken za 357 EUR (7 140 Kč) a nebo vydařená 19-palcová kola obouvající pneumatiky o rozměru 235/35 R19. Vyjdou vás na 1 851 EUR (37 tisíc Kč).
Co si budeme povídat, po takové úpravě je Leon Cupra skoro tak rychlý jako Audi S3, ale také tak drahý. Než si ale začnete říkat, proč si rovnou nekoupit S3, podívejte se na fotky. JE Designu se totiž tahle úprava zatraceně vydařila.