Z běžného auta závoďák? Jasně, to je docela běžné. Ale ze závoďáku auto pro běžné ježdění, které dostalo registrační značky? O tom jsme prakticky neslyšeli, ale minimálně jedno auto na světě opravdu existuje.

Člověk jménem Junya Matsushita pochází z Tokia, hlavního města Japonska a ze závodního auta na auto pro denní ježdění přestavěl Subaru Impreza S5 WRC STI z roku 1998. Nejlepší na tom všem je, že jde o navíc o ex-tovární závodní auto přímo z automobilky. Jde o auto, které stavěla společnost Prodrive a má číslo podvozku 31. Žilo si ale docela jednoduchý závodní život, protože se postavilo pouze do jednoho závodu, kterým byla Rallye Nový Zéland v roce 1998. Za jeho volantem tehdy seděl Juha Kangas. To ale neznamená, že by snad stálo jen tak v garáži, to právě naopak. Subaru auto nakonec prodalo a to jezdilo po rallye závodech v Evropě, ovšem už v barvách soukromých týmů.

Po skončení své aktivní závodní kariéry se nakonec dostalo k nynějšímu majitelu. Ten se jen posunul na vyšší level, protože předtím vlastnil Subaru Impreza 22B STI, které bylo  tehdy naprostým vrcholem „běžných“ silničních Subaru. Jenže když prý uviděl toto auto v Evropě na prodej, musel ho mít. Důvod? Chtěl mít opravdové závodní auto, nikoliv jen homologační speciál a nebo „marketingové cvičení“, prostě opravdový závoďák.

Jenže to nebylo tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Tohle závodní auto se prodávalo pouze jako skořápka, nebyl v něm motor ani další části. Junya Matsuhita se rozhodl, že do něj vloží techniku ze silničního auta, jako dárce vybral Impreza S204. Pokud vám to nic neříká, pak vězte, že jde o speciální verzi Subaru Impreza WRX STI z roku 2006.

Šlo o limitovanou sérii 600 kusů, které byly určeny pouze pro japonský trh. Čtyřválcový dvoulitrový motor boxer pod kapotou se mohl pochlubit výkonem 235 kW při 6400 ot./min a točivý moment vrcholil 432 Nm při 4400 ot./min. Upraveny byly i další části auta, takže je tu snížený podvozek s novým nastavením a jinými stabilizátory, ale také výkonnější brzdy ukrývající se pod 18″ koly BBS. Pohon samozřejmě zajišťují obě nápravy a výkon se na ně od motoru přenáší pomocí šestistupňové manuální převodovky. Auto je vybaveno „malými“ závodními brzdami pro šotolinu, ale je to dobře, protože ty v běžném světě brzdí parádně a navíc jsou levnější na opravy a výměnu.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2021: Macík v páté etapě opravoval v poušti, ale dál drží 3. místo v celkovém pořadí

Po instalaci těchto vnitřností je s autem docela jednoduché jezdit každý den, i když karoserie s vestavěným bezpečnostním rámem je vážně tuhá a složitě se interiéru nastupuje. Přivítají vás v něm navíc sportovní sedadla i bezpečnostní pásy. I když je v autě motor ze sériového auta, moc klidu si v něm neužijete, protože jako závoďák nemá v interiéru prakticky žádné čalounění ani jiné podobné zbytečnosti. Díky tomu je ale slyšet krásný zvuk motoru, svištícího turbodmychadla, točící se převodovky a podobně. Hotová mechanická symfonie! Vlastně ano, jednu komfortní věc tohle auto má. Aby se s ním dalo jezdit i v zimě, nainstaloval si do něj jeho aktuální majitel topení.

Pokud chcete majitele a jeho auto sledovat, můžete tak učinit na jeho instagramu. 😉