Už sériový výfuk Fordu Mustang s osmiválcem pod kapotou zní parádně, je v něm slyšet ten typický americký osmiválec, vždyť mu také Ford teď přidal tzv. tichý sousedský režim… Ale co teprve výfuk Fordu Mustang Shelby GT500. To je teprve lahůdka!

Úplně nový Ford Mustang Shelby GT500 byl odtajněn teprve před měsícem. Pohání ho výrazně přepracovaný 5,2litrový vidlicový osmiválec z Fordu Mustang GT350. Zásadní změnou je forma přeplňování, protože původní turbodmychadlo bylo vyměněno za obrovský 2,7litrový kompresor. Přesné technické údaje zatím výrobce nezveřejnil, prozradil jen to, že výkon bude vyšší než 700 koní.

Poháněna budou výhradně zadní kola, na která poputuje výkon od motoru skrze novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Tremec. Přesné technické detaily se však dozvíme až letos na podzim.

Shelby GT500 ale nebude jen o motoru. Dostane také adaptivní podvozek s magnetorheologickými tlumiči, přenastavenou geometrii náprav, ale také obrovské 420mm přední kotouče s šestipístkovými brzdiči Brembo na přední nápravě. Ty se budou ukrývat pod 20″ koly obutými do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.

V nabídce bude i příplatkový paket Carbon Fiber Handling Package. Jak už samotný název napovídá, díky úspoře hmotnosti zlepší ovladatelnost – a to se nejlépe dělá na neodpružené hmotě. V tomto balíčku tak dostane zájemce jiné 20palcové disky, které budou vyrobené z karbonu a budou obouvat jiné, ještě měkčí pneumatiky. Na zádi se také objeví nastavitelný spoiler a z interiéru zmizí zadní sedadla.

Cena ani termín uvedení na trh neznáme, známe ale to, jak bude znít výfuk tohoto auta. A nutno uznat, že zní vážně skvěle. Je hodně hlučný, surový a budí respekt.