Jak ušetřit na pojištění auta? Máme 10 tipů, co byste měli vyzkoušet

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Pillow pojišťovna - Foto: Pavel Srp - 22. 8. 2022


Rostoucí inflace začíná mít skrytý dopad na cenu pojištění vozidel. Zatímco u nově sjednávaných smluv zůstávají ceny přibližně stejné jako v posledních měsících, u existujících smluv dostávají klienti na výročí pojištění pro další rok navýšenou cenu.

Sestavili jsme nejširší přehled možností, jak jednoduše snížit cenu za pojištěních auta, motorky a jakéhokoliv jiného vozu. A také přidali stejný počet babských rad, jak na první pohled ušetřit, ale ve skutečnosti si zadělat na malý či velký problém.

Změňte pojišťovnu (úspora až 35 %)

Každá pojišťovna používá jiný systém výpočtu ceny pojištění. Na trhu je k dispozici nabídka od 11 různých pojišťoven a šance, že ušetříte, je vysoká. A jeden užitečný tip: většina spotřebitelů ví, že současné pojištění musí vypovědět nejpozději 6 týdnů před výročím. Pokud Vám ale pojišťovna zdražila, můžete vypovědět celý měsíc od okamžiku, kdy jste se o tom dozvěděli. Protože informaci o zdražení zasílají pojišťovny 2 měsíce před výročím smlouvy, máte oproti 6 týdnům ještě trochu času navíc.

Plaťte dle kilometrů (úspora až 35 %)

Pokud jezdíte málo a zatím nemáte pojištění s cenou dle kilometrů, zbytečně se okrádáte. Již dvě pojišťovny nabízí cenově zvýhodněné pojištění pro vozidla, která ročně najednou do 12 tisíc kilometrů. V případě Pillow pojišťovny je nabídka navíc velice přehledná – ve smlouvě máte vyčísleno i kolik peněz ušetříte za každý kilometr, který nenajedete.

Ceny ojetých aut rostou, pozor na jejich podpojištění

Zkuste současnou pojišťovnu (úspora až 10 %)

Některé pojišťovny bohužel stále zvýhodňují nové klienty před současnými. Pokud si uděláte výpočet na webu u současné pojišťovny, zjistíte, že v nové smlouvě dostanete lepší cenu, než máte na další rok. Naštěstí už několik pojišťoven se chová jinak a cena pro stejného klienta a jeho vozidlo je stejná, ať již se jedná o novou smlouvu nebo o pokračování současné.

Zkuste srovnávače i weby pojišťoven (úspora až 10 %)

Bohužel většina srovnávačů nebo poradců na trhu je „děravá“ a v nabídce jim schází jedna nebo více pojišťoven. Zkuste tak alespoň dva srovnávače a scházející pojišťovnu si můžete spočítat přímo na jejím webu. Super je, že vše zvládnete z domova nebo kanceláře za pár minut, digitalizace je na straně vaší peněženky.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Plaťte měsíčně bez přirážky (rozložení plateb)

Dříve pojišťovny nadutě radily, že máte platit ročně, protože pak „získáte slevu 5 %“. Ve skutečnosti se jednalo o přirážku 5 % k měsíční platbě. A pojišťovny neporadily, kde před výplatou najít například 15 tisíc pro kompletní pojištění obsahující nejen povinné ručení, ale i havarijní pojištění. Normální je platit měsíčně bez přirážky, tento trend odstartovala Pillow pojišťovna a využívají ho již desítky tisíc klientů.

Ceny ojetých aut rostou, pozor na jejich podpojištění

Zbavte se zbytečností (úspora až 7 %)

Důvod, proč je vaše pojištění dražší, než by mělo být, často spočívá v balíčkách. Některé pojišťovny zejména k povinnému ručení přibalují „výhodné krytí zdarma“. Jeho cenu ale vždy zaplatíte ve vyšší ceně. Zbavte se balíčků a ponechte si v pojištění jen to, co skutečně potřebujete. A ještě jeden tip: pokud máte vozidlo starší 15 let a stále platíte za havarijní pojištění, zvažte jeho ukončení. Ve většině případů se ekonomicky nevyplatí.

Nárokujte slevu za garáž (úspora až 5 %)

Logické zvýhodnění Česku zatím nabízí pouze jediná pojišťovna (Pillow). Sleva platí na rizika, která majitele garáží ohrožují méně: krádež vozidla, vandalismus a přírodní nebezpečí (například kroupy atd.)

Zvolte si opravu ve smluvních servisech (úspora až 10 %)

Asi každý ví, jak různá může být cen za opravu v autorizovaných servisech a v těch neznačkových. Autorizovaný servis musí používat značkové náhradní díly a vyplácet vyšší mzdy. Některé pojišťovny dávají klientům při sjednání havarijního pojištění na výběr a při volbě opravy v síti smluvních neznačkových servisů je pojištění levnější. Vhodné je zejména pro majitele starších aut (nad 5 let). Novější vozidla by měla mít vždy možnost opravy v autorizovaných servisech kvůli zachování záruky.

Nepovedla se oprava v autoservisu nebo je cena příliš vysoká. Co dělat, když chcete reklamovat opravu?

Chtějte jen fixní spoluúčast (úspora při škodě i desítky tisíc Kč)

Povinné ručení se spoluúčastí je nesmyslná, přesto ji stále ještě několik pojišťoven nabízí ve spojení se škodami v zahraničí. U havarijního pojištění existuje podobný nesmysl: spoluúčast ve formě procent. Čím větší škoda, tím více musí klient zaplatit ze svého. Pokud je spoluúčast 5 % (nejméně 5 000 Kč), pak při škodě ve výši 300 tisíc zaplatí majitel vozu 15 tisíc, tedy o 10 tisíc více než by platil při pouze fixní spoluúčasti 5 000 Kč.

Vyberte pojištění bez poplatků (úspora stovky korun)

Pozor, i v pojištění vozidel se lze setkat s poplatky. Nejčastěji se jedná o poplatek v souvislosti s upomínkou pojistného nebo poplatek ze upomínku dlužného pojistného po ukončení pojištění. Naštěstí už pár pojišťoven garantuje svým klientům, že žádné poplatky nejsou. Například Pillow má tuto záruku napsánu přímo v podmínkách, tzv. klientské smlouvě.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru