Před několika málo dny jsme vám se mohli podívat na to, co se děje v pneumatice za jízdy. Z videa bylo patrné, že pneumatika má během jízdy hodně práce a musí se vypořádat s celou řadou fyzikálních zákonů. Překvapivě jinak to ale vypadá během pálení pneumatik. Uvnitř je až překvapivý „klid“.

Asi se shodneme na tom, že pneumatika je jednou z těch nejdůležitějších částí vozu, která kromě toho, že umožňuje auto rozpohybovat, umí zajistit také naši bezpečnost. A když máte dost výkonné auto a pohon zadních kol, rázem se dají dělat psí kusy. V případě přiloženého videa (které má na svědomí stejný autor, jako video s děním v pneumatice během jízdy) jde o Mercedes-Benz E 55 AMG. A jak vidno, jeho síla je na pořádný bournout dostatečná.

Jak to při jízdě vypadá v pneumatice? Děje se toho tam víc, než by se dalo čekat

Stejně jako v prvním videu, i tentokrát dal youtuber z kanálu Warped Perception, do pneumatiky outdoorovou kameru a obuté kolo nazul na auto. A pak už prostě jen stál na plynu jako na rýči a zadní gumy zapálil tak, že z nich po pár minutách moc nezbylo. Té gumy nakonec bylo víc na zemi než na ráfku, ale to byl účel.

Ve chvíli, kdy je pneumatika už opravdu extrémně obroušená o silnici a zároveň velmi zahřátá, praskne. Do té doby to z venku vypadá jako kouřová show z pekla, ovšem v samotné pneumatice se vlastně nic moc neděje. Guma se sice tvaruje dle nerovnosti na silnici, ale jinak oproti tomu, co se děje venku, žádné drama. Ani samotné prasknutí pneumatiky, které je z venku hlasité, uvnitř nic moc neudělá.