Nezbytnou podmínkou pro dlouhé bezporuchové fungování vozu je jeho správné zajetí v prvních 500 až 1000 km. Vůz je potřeba v této fázi nepřetěžovat, ať už co se týká nákladu nebo zrychlování anebo i zpomalování.
Podle technického specialisty Toyoty Petra Frühaufa je pravidlem vyvarovat se do prvního tisíce najetých kilometrů jízdy vysokou rychlostí nad 80 procenty konstrukční rychlosti, tedy maximální rychlosti uvedené v technickém průkazu. Je to vlastně rychlost, na kterou bylo vozidlo konstruováno a schváleno.
„Není také dobré se zcela novým vozem vyrazit na dlouhou zahraniční dovolenou k moři. Tedy že naložíme kufr, na střechu dáme střešní box nebo kolo a jedeme konstantní vysokou rychlostí po dlouhou dobu,“ podotkl Frühauf. Otáčky motoru by se totiž měly při zajíždění často měnit.
Pozor na nové auto v zimě
Svá specifika má i zajíždění nového vozu v zimě, kdy je vyšší vlhkost a nižší teplota, což je náročné na ohřev vozidla a ohřev pohonu do provozní teploty. Dále je na silnicích spousta nečistot z posypových materiálů, které mají vliv například na účinnost brzd.
Do jisté míry může mít na záběh vozu vliv i typ převodovky nebo pohonu, zejména pokud jde o jízdu v kopcovitém terénu, kde jsou více namáhané brzdy a mohlo by dojít k jejich přehřátí.
U manuální převodovky lze přitom použít nižší rychlostní stupeň k brzdění motorem. U automatické převodovky je možné využít manuální polohu řazení, kde je možné volit nižší převodový stupeň. V případě hybridního pohonu, pokud je tato možnost, se využívá poloha B k rekuperaci při delších sjezdech. Další možností je využití tzv. páček na volantu a manuálně zvolit nižší rychlostní stupeň.
Pokud auto žádnou z těchto možností nemá, pak je vhodné použít přerušované brždění, kdy brzdíme nějakou dobu intenzivně, následně brzdu uvolníme, aby se brzdový systém mohl vychladit jízdou, a pak zase brzdíme.
I u nového vozu lze používat tempomat, nemělo by se ale zapomínat na pravidlo, že auto by nemělo jet delší dobu ve stejných otáčkách.