Britský motoristický pořad Top Gear existuje už od roku 1977, ovšem v té době šlo jen o obyčejný pořad pro motoristy. Nic zajímavého nebo převratného. Ovšem v roce 2002 do něj vstoupil Jeremy Clarkson a společně s výkonným producentem Andym Wilmanem a scénáristou Richardem Porterem se rozhodl, že z Top Gearu udělají velkolepou show. K tomu ale bylo potřeba ty správné moderátory, takže byl vypsán konkurz.

V té době měl Hammond svůj vlastní motoristický pořad na lokální televizi. Taktéž nic moc zajímavého, ani záživného. Když se dozvěděl o konkurzu do Top Gerau, rozhodl se, že takovou příležitost si nenechá ujít, a produkci poslal své video s recenzí Renaultu Laguna. Jakkoliv se tomu dnes v rozhovoru pro Drive Tribe usmívá, Laguna zabrala.

Clarkson tehdy Richarda pozval ještě na rozhovor, přičemž Hammond na místo setkání dorazil starým, notně obouchaným Porsche 911 SC z roku 1982, které sotva drželo pohromadě. Prý to auto miloval a nakonec právě i to auto na Jeremyho celkem zabralo.

Volkswagen nevyrábí jen auta. Richard Hammond ukáže, že mnohem více mu jdou párky

Ta schůzka byla zároveň malým testem, kdy Hammond dostal za úkol natočit zkušební test Škody Superb. Takový ten klasický, kdy chodí kolem auta a popisuje jej. A když k tomu přidal trochu humoru a svých typických průpovídek, povedlo se. Od prvního dílu se tedy stal nedílnou součástí dnes asi nejslavnějšího motoristického pořadu, který ale není tak úplně jen o autech.

Ve druhém dílu se pak přidal i kapitán Šnek, tedy James May, přičemž trojice spolu vydržela až dodnes. Jen už nejsou tvářemi Top Gearu, ale aktuálně show The Grand Tour na televizi Amazon.