Jak na správnou jízdu v tunelu? Rozhodně ne jako řidič z Brna, který se v něm otočil do protisměru

Autor: Anina Russová - Zdroj: Městská policie Brno, BESIP - Foto: TSK Praha - 28. 3. 2024


O správné jízdě v tunelu, respektive kdekoliv na silnicích, se mluví prakticky neustále. Každý řidič by tak měl vědět, ostatně, napovídá to i selský rozum, že v protisměru se opravdu nemá jezdit. Přesto to někteří zkouší. A dokonce v tunelu.

Řeč je o starším muži, který se naprosto nepochopitelně vjel do protisměru přímo v Husovickém tunelu v Brně. V jeho případě bylo obrovské štěstí, že ostatní řidiči zvládli včas a správně zareagovat a nedošlo k žádné nehodě. Řidič nejspíš na fakt, že jede špatně, po chvíli přišel. Na pár sekund totiž zastavil. Pak ale nakonec v protisměru dojel až na konec tunelu, kde se otočil. „Na krátký okamžik sice zastavil, když kolem něj ale zrovna neprojíždělo žádné auto, evidentně vědomě si to namířil přímo do tunelu do protisměru, a navíc bez zapnutých výstražných světel,“ řekla tisková mluvčí brněnských strážníků Markéta Skřivánková.

Jakkoliv strážníci a policisté vyrazili okamžitě na místo, řidiče už nenašli. Díky záznamu ale mají jeho registrační značku, která už byla předána správnímu úřadu.

Opatrně, s rozestupy a ve správném směru

Pojďme si to tedy zopakovat. Po silnicích, dálnicích, ale samozřejmě i v tunelech se nikdy nesmí jezdit v protisměru! Pokud se stane, že do protisměru najdete, ihned na varovných světlech zastavte ideálně mimo komunikaci, ale alespoň co nejvíce u kraje a zavolejte policii. Nikdy se neotáčejte, necouvejte a nikdy nepokračujte v jízdě.

Jízda v tunelu má pár základních pravidel, které je potřeba bezvýhradně dodržovat. Před vjezdem do tunelu sledujte dopravní značení – nejen maximální dovolenou rychlost, ale také průjezdnost pruhů (zelené a oranžové šipky a červené křížky nad jízdními pruhy). Vždy mějte rozsvícené světlomety, dodržujte bezpečnou vzdálenost, používejte blinkry a zbytečně nepřejíždějte z pruhu do pruhu.

Nezbytné je dodržovat rychlost, předvídat situaci před sebou, ale i za sebou. Neustále sledujte zpětná zrcátka a pamatujte, že i v tunelu je v případě kolony potřeba utvořit záchranářská ulička.

„I malá nehoda je v tunelu velmi nebezpečná, z důvodu většího rizika vzniku řetězové nehody. Navíc způsobuje mnohem větší zdržení než mimo tunely. Rovněž hrozí větší následky než při nehodě mimo tunel, zejména při vzniku požáru vozidla, kdy tubus tunelu vytváří komínový efekt a požár je tak intenzivnější a jeho vznik a šíření mnohem rychlejší,“ zdůraznil Besip.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru