CUPRA_Born-Design-teaser- (1)

Odpočítávání započalo. Do světové premiéry modelu CUPRA Born zbývá už jen několik dnů, ale šéfdesignér značky CUPRA Jorge Diez vysvětluje již nyní význam hlavních prvků jeho designu a prozrazuje i některé dosud nezveřejněné detaily. Design modelu CUPRA Born byl pro něj a jeho tým velkou výzvou, současně však také velkou satisfakcí, jak nás ujišťuje. „Navrhování designu prvního 100% elektromobilu CUPRA bylo pro náš tým splněným snem.“ Diez vysvětluje klíčové prvky designu modelu CUPRA Born následovně:

Vyvážené proporce

Diez říká, že vyvážené proporce jsou u elektromobilu klíčem k vyvolání emocí. Proporce modelu CUPRA Born proto stojí na dvou hlavních pilířích. Zaprvé jsou kola co nejdál od sebe, aby vznikl dostatečný prostor pro uložení akumulátorové baterie. „To nám umožnilo vytvořit ve velmi prostorném interiéru design, v němž se všechno točí kolem cestujících,“ vysvětluje Diez. Designéři však pracovali na proporcích také s cílem dodat vozu velmi sportovní vzhled. „To se odráží v extrémně skloněném střešním sloupku A v kombinaci s dlouhým rozvorem náprav a krátkými převisy vpředu a vzadu. Řízení prvního 100% elektromobilu CUPRA bude proto opravdu zábavné,“ dodává šéfdesignér značky CUPRA.

Přečtěte si také:  Takto vznikal zvuk hypersportu Lotus Evija. Prý má připomínat legendární V8, ve skutečnosti jde spíše o nepříjemné bzučení

Charakter značky CUPRA

Příď modelu CUPRA Born podle šéfdesignéra dokonale vystihuje jeho postoj. „Světlomety dodávají vozu tvář, proto jsme je sklonili trochu více než obvykle, abychom vyjádřili charakter a nadšenou rozhodnost člověka, který ví, co chce, a jde si za tím,“ vysvětluje Diez. Charakter a odhodlání umocňuje také prominentní otvor pro přívod vzduchu ve spodní části přídě, který vůz vizuálně snižuje.

Nové linie

Jorge Diez poodhaluje také dosud nevídanou záď modelu CUPRA Born. „Šířku vozu jsme umocnili charakteristickými horizontálními světly. Tento prvek jsme navíc zkombinovali s velmi výrazným difuzorem, který zvyšuje hospodárnost vozu a vylepšuje jeho aerodynamiku. Víme, že elektrifikace musí jít ruku v ruce s hospodárností, a náš tým v tomto ohledu spojil oba prvky naprosto dokonale,“ říká Diez. „Na bočních stěnách jsme vytvořili hranaté tvary v ramenní oblasti a prodloužili plochu bočních oken, abychom vyvolali pocit většího napětí a rychlosti,“ dodává.

Přečtěte si také:  Hranatý volant Tesly natočen v provozu. Vypadá to jako ještě větší nesmysl, než se původně zdálo

Barcelona v DNA modelu Born

Městská čtvrť Born nejenže propůjčila prvnímu 100% elektromobilu CUPRA název, ale také inspirovala jeho design. „Vozidlu jsme dali do vínku kombinaci světla a stínu, která definuje Barcelonu, a to je patrné především v interiéru díky zcela novým materiálům a texturám,“ vysvětluje Diez. Tým značky CUPRA použil textury s parametrickým dynamismem a nejmodernější technologie, například laserové řezání, které zajišťují nejvyšší úroveň preciznosti. Interiér je vybaven ozdobnými prvky v odstínu mědi, který je pro značku typický. „A výsledek? Prostředí zaměřené výhradně na potěšení z jízdy,“ říká.

Okamžité emoce

„Jedním z nejdůležitějších úkolů, které máme jako designéři, je vyjadřovat prostřednictvím našich vozů emoce,“ říká Diez. A CUPRA Born nebude žádnou výjimkou. „Elektromobily nemusejí být nudné. Důkazem je CUPRA Born. Až lidé tento vůz uvidí na silnici, budou ho chtít řídit, a to je největší odměna za práci celého týmu,“ dodává nakonec Diez.

Světová premiéra prvního 100% elektromobilu CUPRA se uskuteční 25. května.

Přidat komentář