Automobilka Jaguar Land Rover připravuje průkopnický software, který upravuje řízení autonomních vozů. Měly by se tak snížit příznaky takzvané nemoci z pohybu. Díky této vychytávce bude svým zákazníkům i v budoucnu poskytovat maximální možné pohodlí.

Inteligentní software kombinuje více než 30 000 reálných a virtuálně simulovaných testovacích kilometrů pro výpočet hodnotících parametrů jízdy. Díky pokročilému strojovému učení pak může automobil optimalizovat svůj jízdní styl na základě dat získaných z každého ujetého kilometru flotily autonomně řízených vozů.

Tato technologie může být využita ke zdokonalování autonomní jízdy každého automobilu značek Jaguar a Land Rover. Současně zůstane zachována individuální charakteristika každého modelu, ať už jde o vysoký výkon vozů Jaguar, nebo legendární schopnosti modelů Land Rover. To vše pomáhá v neustálém vývoji směřujícím k dokonalému zážitku z jízdy v elektrické autonomní a propojené budoucnosti.

Přečtěte si také:  Jsou plně autonomní auta za dveřmi, nebo je to chiméra? Čeští vědci navrhují alternativní cestu

Takzvaná nemoc z pohybu, nebo také kinetóza, postihuje více než 70 procent lidí. Často je způsobena situací, kdy vizuální vjemy nesouhlasí s tím, co člověk cítí prostřednictvím středního ucha, kůže nebo těla. Typickou situací je čtení při delší jízdě v automobilu. Faktory, které k vyvolání cestovní nevolnosti přispívají, jsou zrychlování, brzdění nebo také pozice v jízdním pruhu. Nový systém může během autonomní jízdy tyto faktory zohlednit a tím předcházet vyvolání kinetózy u pasažérů.

Výsledkem celého projektu je skutečnost, že inženýři jsou nyní schopni vyvinout ještě lépe fungující asistenční systémy (ADAS) určené pro budoucí modely Jaguar a Land Rover. Jmenovitě jde o adaptivní tempomat nebo asistent jízdy v pruzích.

„Mobilita se rychle mění. K dosažení našeho cíle v podobě nulových nehod a eliminace dopravních zácp budeme muset využít sílu autonomních vozidel. Řešení problému cestovní nevolnosti v autonomně řízených automobilech je klíčem k obrovskému potenciálu, který tato technologie dává pasažérům. Ti pak budou moci využít čas strávený na cestách ke čtení, práci, nebo relaxaci,“ řekl Dr Steve Iley, Jaguar Land Rover Chief Medical Officer.

V éře po pandemii COVID-19, kde se objevuje nová definice toho, co je normální, se očekávání zákazníků od individuální přepravy mění. Důraz začíná být kladen na bezpečnost a čistou mobilitu. Jaguar Land Rover vyvíjí nové technologie a materiály, které splňují tato očekávání již pro současné automobily tak, aby pomáhaly zlepšit pohodu cestujících. Jde například o systém Driver Condition Monitor nebo antimikrobiální bezdrátové dobíjení různých zařízení. Navíc prvky typu chlazení sedadel, ambientního osvětlení a širokých možností nastavení sedadla prokazatelně snižují pravděpodobnost vzniku nemoci z pohybu.

Přečtěte si také:  Jaguar Land Rover vyrobil více než 1,5 milionu motorů Ingenium

Značky Jaguar a Land Rover nabízejí napříč portfoliem svých modelů systém adaptivních tlumičů pomáhající eliminovat nízkofrekvenční pohyb od vozovky, který může vést k nevolnosti. Díky úpravě nastavení každých 10 milisekund je cestujícím poskytován prvotřídní komfort a zároveň zůstává zachována dynamická DNA každého modelu Jaguar i Land Rover.