Automobilky to v dnešní době mají zatraceně těžké. Drtivá většina z evropských továren nevyrábí, a když ano, tak ne auto, ale výrobky pomáhající s bojem proti šířícímu se koronaviru. I když současná karanténa skončí, budou to mít stále hodně těžké, protože výroba bude zpomalená, a je otázkou, jak moc se zákazníkům bude chtít nakupovat. O to náročnější je pak komunikovat s těmi zákazníky. Zvláště, když víte, že vám do showroomu nepřijdou a auto si asi jen tak nekoupí. Své už o tom ví automobilka BMW, respektive oddělení elektromobility BMW i, která se na svém oficiálním twitterovém účtu pořádně sekla.

Nasdílela totiž fotku, aby jí zpropagovala končící model i8. Ovšem použila k tomu dost nevhodná slova, respektive hashtagy. Příspěvek z twitteru už zmizel, níže si vysvětlíme, proč, ale zaznamenal jej magazín thetruthaboutcars.com. Víme tedy, že na něm bylo vyfoceno BMW i8 Coupe Ultimate Sophisto Edition a napsáno velmi zjednodušeně toto: „Buďte překážkou v šíření nákazy. Narovnejte si vlastní křivku“.

Zdroj: thetruthaboutcars.com

Ten, kdo tweet psal, narážel na křivku šíření koronaviru, což je pojem, o kterém se mluví asi všude. Jenomže to není nic, o čem by se mělo mluvit z marketingového hlediska nebo snad jakkoliv nadneseně. A ačkoliv je nám jasné, že autor tím opravdu nechtěl situaci zlehčovat, dočkal se velmi drsných reakcí. Někteří příspěvek označili za směšný, jiní volili mnohem agresivnější slova. Níže jeden pro představu.

U BMW velmi rychle zjistili, že šlápli vedle. Byť jistě nechtěně. Ještě ve středu odpoledne původní tweet smazali a přidali jiný, ve kterém se za svá slova omluvili. Vysvětlili, že v dnešní nelehké době jen chtěli přidat něco optimistického. No, moc se to nepovedlo…

V Česku se to povedlo

České zastoupení značky BMW ale oproti své „matce“ boduje. Společně s MINI se během epidemie zapojilo do dobrovolnické aktivity sousedskapomoc.cz. Ta koordinuje doručování potravin, léků a roušek nejohroženější skupině obyvatel, tedy hlavně starým a nemocným. Celý článek na toto téma si můžete přečíst zde.

Zatáčky na vás počkají, zůstaňte radši doma v bezpečí. Vynahradíme si to, až bude po všem. Čestný bavorácký! 👍

Zveřejnil(a) BMW Česká republika dne Středa 25. března 2020

Krom toho je ale aktivní i na sociálních sítích a obzvlášť jeden z posledních příspěvků se podle nás opravdu povedl. Místo narovnávání křivek (zatáček) raději připomíná, že všechny ty zatáčky na nás počkají. Teď je prostě lepší zůstat doma, protože si to pak vynahradíme. A s tím my rozhodně souhlasíme. Jak s tím zůstáváním doma, tak s tím následným vynahrazováním. 🙂

Na druhou stranu podobně reagovalo už ráno české zastoupení Audi.

Také už se nemůžete dočkat? Ještě to chvíli vydržte. #spolutozvladneme

Zveřejnil(a) Audi Czech Republic dne Středa 25. března 2020