Hyundai Tucson Plug-in Hybrid (1)

Hyundai Tucson Plug-in Hybrid se odhaluje. V prodeji bude od jara 2021

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Hyundai - 11. 12. 2020


Společnost Hyundai Motor zveřejnila nové podrobnosti o zcela novém modelu Tucson Plug-in Hybrid, který bude poprvé uveden na evropský trh na jaře 2021. Po premiéře plug-in hybridního pohonu nabídne nejprodávanější SUV značky Hyundai nejširší řadu elektrifikovaných pohonů ve své třídě.

„Plug-in hybridní pohon reprezentuje nový milník v modelové řadě Tucson,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Zcela nový Tucson nabízí nejširší řadu elektrifikovaných pohonů ve svém segmentu – mild hybridní pohon na benzin nebo naftu a hybridní nebo plug-in hybridní verze. Je to další doklad mimořádného zaměření značky Hyundai na elektromobilitu.“

Pohon zcela nového modelu Tucson Plug-in Hybrid nabídne celkový výkon 265 koní

Zcela nový Tucson Plug-in Hybrid bude vybaven výkonným a hospodárným poháněcím ústrojím. Základem systému je motor 1.6 T-GDi Smartstream třetí generace. Druhým zdrojem hnací síly je elektromotor s nejvyšším výkonem 66,9 kW/91 koní a maximálním točivým momentem 304 Nm. Jeho napájení zajišťuje sada akumulátorů Li-Pol o kapacitě 13,8 kW. Při společném provozu poskytuje zážehový motor a elektromotor celkový nejvyšší výkon 195 kW/265 koní a maximální točivý moment 350 Nm.

Další součástí systému je šestistupňová automatická převodovka, ovládaná prostřednictvím elektronického systému „shift-by-wire“. Výkon poháněcí jednotky přenáší na vozovku standardně dodávaný pohon všech kol.

Zcela nový Tucson Plug-in Hybrid je vybaven rovněž aktivními vzduchovými klapkami, které upravují přívod vzduchu k chladiči v závislosti na teplotě chladicí kapaliny, rychlosti jízdy a dalších parametrech. Účelem tohoto systému je minimalizovat aerodynamický odpor vzduchu a maximalizovat hospodárnost.

Plug-in hybridní systém pro jízdu s nízkými emisemi bez kompromisů

Plug-in hybridní pohon umožňuje zcela novému modelu Tucson maximálně hospodárný provoz v kombinaci s mimořádným potěšením z jízdy. Stejně jako všechna hybridní vozidla je i zcela nový Tucson Plug-in Hybrid v nižších rychlostech poháněn pouze elektromotorem. Taková jízda je nejen tichá, ale nespotřebuje ani kapku paliva. Řidiči mohou v případě potřeby zapnout režim zcela elektrické jízdy příslušným tlačítkem. V tomto případě mají k dispozici dojezd více než 50 km (interní předběžný údaj podle metodiky WLTP).

Tucson Plug-in Hybrid je vybaven palubní nabíječkou o výkonu 7,2 kW a může být nabíjen na nabíjecích stanicích pro elektromobily nebo z wallboxu.

Velkoryse prostorný interiér díky chytrému uložení akumulátorů

Díky důmyslnému umístění vysokonapěťové sady akumulátorů pod podlahou nabízí interiér modelu Tucson Plug-in Hybrid velkorysý vnitřní prostor. Cestující na sedadlech vzadu si mohou užívat prostoru pro nohy 955 mm. Zavazadlový prostor se v porovnání s předchozím modelem Tucson zvětšil na 558 litrů (+9 %) se vzpřímenými sedadly, resp. na 1737 litrů (+15 %) se sklopenými sedadly.

Konstrukce pro různé druhy silnic a terénu

Zcela nový Tucson Plug-in Hybrid disponuje provozními vlastnostmi opravdového SUV díky standardně dodávanému pohonu všech kol s technologií Hyundai HTRAC a voličem terénních režimů pro bezpečnou jízdu v náročném terénu. HTRAC dokáže variabilně měnit rozdělování hnací síly mezi přední a zadní kola v závislosti na trakci a jízdních podmínkách, zatímco volič terénních režimů optimalizuje výkon, točivý moment a brzdění v závislosti na provozních podmínkách.

Hyundai-Tucson-Plug-in-Hybrid-2

Na přání dodávané elektronicky řízené odpružení ECS (Electronically Controlled Suspension) používá technologii adaptivního tlumení, která poskytuje rozmanité charakteristiky odpružení v závislosti na situaci a preferencích řidiče. ECS automaticky a nepřetržitě řídí činnost tlumičů vozidla s cílem optimalizovat jízdní komfort, stejně jako sportovní výkony. Řidiči si mohou nastavit charakteristiku ECS a řízení volbou jízdního režimu Eco nebo Sport.

Všechny tyto prvky výbavy přispívají k ještě většímu potěšení z jízdy za volantem tohoto výkonného SUV.

Zcela nový Tucson je představitelem chytrých technologií a výjimečného designu

Verze Plug-in Hybrid zcela nového modelu Tucson vyniká stejně jako všechny ostatní varianty pohonu svým progresivním designem, jehož souhru ostrých linií, úhlů a tvarů umocňují charakteristická parametrická skrytá světla. Řada uživatelsky orientovaných vyspělých technologií umožňuje intuitivní zážitky z jízdy. Mezi tyto prvky výbavy patří mimo jiné 10,25“ digitální panel přístrojů bez clony a 10,25“ displej multimediálního systému se službami Hyundai Bluelink pro síťově propojené automobily. Uživatelé systému Bluelink si mohou prostřednictvím aplikace například zkontrolovat stav nabití akumulátorů modelu Tucson Plug-in Hybrid nebo měnit nastavení pro nabíjení.

Zcela nový Tucson je navíc jedním z nejbezpečnějších vozidel na trhu, a to díky nejlepším asistenčním systémům a prvkům aktivní bezpečnosti ve své třídě. Například Dálkový parkovací asistent RSPA (Remote Smart Parking Assist) zajistí automatické zaparkování vozu, a zbaví tak řidiče stresu z parkování v náročných situacích. Asistent pro jízdu po dálnici HDA (Highway Driving Assist) udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu a současně přizpůsobuje rychlost jízdy podle navigačních dat a aktuální dopravní situace, například před zatáčkou na dálnici. Exkluzivně pro Tucson Plug-in Hybrid se dodává asistent pro odvrácení kolize při parkování PCA (Parking Collision-avoidance Assist), který zabraňuje kolizím s překážkami vzadu při pomalém couvání. Systém vydává zvuková a vizuální upozornění a v případě potřeby aktivuje brzdy. K lepší viditelnosti, příkladné ochraně cestujících na sedadlech vpředu i vzadu a k prevenci dopravních nehod přispívají další rozmanité bezpečností funkce.

Zcela nový Tucson Plug-in Hybrid bude v Evropě nabízen u prodejců Hyundai od jara 2021.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru