Hyundai Staria se u nás prodává poměrně dobře. Nabízí se nejen v osobní verzi, ale i jako klasická dodávka. Teď se ale objevuje další verze, díky které tohle auto bude moci být chladírenským autem, stěhovákem, ale klidně i něčím jiným. Představuje se Hyundai ST1.
I když Hyundai Staria vypadá jako by šlo o elektromobil, není tomu tak. Pod kapotou má naftový 2,2litrový čtyřválec se 130 kW, který může pohánět přední nebo všechna čtyři kola. Vybrat je možné také mezi manuální nebo automatickou převodovkou.
V ceníku jsou zatím dvě verze karoserie. Jednou z nich je klasická osobní verze nebo dodávka, ale odpověď na některé konkurenty, kteří nabízejí i další typy karoserie. To ale teď Hyundai plánuje změnit. Protože představuje model Hyundai ST1, což znamená Service Type 1. Půjde o verzi, která může být buď klasická nákladní dodávka, chladírenská dodávka anebo se třeba může nabízet i jako podvozek s kabinou pro nástavbu.
Hyundai ST1 nabídne ještě více prostoru než klasická plechová dodávka. Hyundai při jejím vývoji spolupracoval s korejskými společnostmi, aby zjistil, co potřebují od pracovní dodávky. Výsledkem je dodávka, která jezdí na ocelových kolech a má nelakované nárazníky. V předním nárazníku je vidět nabíjecí otvor, novinka tak dostojí svému vzhledu. Bude elektrická.
Karoserie s nástavbou je tvarovaná tak, aby byla aerodynamická a šikovně se napojuje na původní kabinu. Na střeše je spoiler, který upravuje směrování vzduchu nad auto tak, aby jej vysoká nástavba nezpomalovala a nijak výrazně nezvyšovala spotřebu paliva.
Zatím je Hyundai ST1 určen pouze pro korejský trh. Více podrobností zveřejní automobilka ještě v první polovině letošního roku. Později by se mělo auto začít prodávat i v dalších částech světa.