Tým stáje Hyundai dnes odstartoval do první soutěže seriálu mistrovství světa v rallye FIA WRC. Prestižní Rallye Monte-Carlo je prvním ostrým testem obou vozů Hyundai i20 WRC. Dvojice zkušených jezdců Thierry Neuville a Dani Sordo si klade realistické cíle: dojet do cíle náročného závodu a nasbírat maximum zkušeností, které budou využity pro další vývoj modelu i20 WRC.

i-20-wrc_three_quarters_front_vari

Hyundai Shell World Rally Team nastoupil ve vyčerpávající Rallye Monte-Carlo proti zkušené konkurenci po pouhých šesti měsících testování, při němž vozy absolvovaly během 16 testů v Evropě celkem 8 000 km. „Máme dva velmi dobré jezdce. Thierry Neuville dokáže odvádět výjimečné výkony navzdory svému mládí a Dani Sordo má hodně zkušeností. Nestanovili jsme si žádné cíle ohledně výsledků, naší prioritou je dokončit rallye s oběma vozy, naučit se co nejvíce, a vytvořit tak základ pro další zlepšování v následujících soutěžích,“ říká šéf týmu Michel Nandan.

Neuville se letos účastní ‚Monte‘ počtvrté a poprvé se na start staví jako jezdec týmu Hyundai Shell World Rally Team. Obtížnosti závodu a zrádnosti trati si je dobře vědom: „Chceme závod hlavně dokončit a ujeté kilometry zúročit pro další vývoj vozu Hyundai i20 WRC.“ Sordo nastoupí do své sedmé Rallye Monte-Carlo s velkými zkušenostmi a dobrými výsledky z minulosti: „Je to soutěž, která mi skutečně vyhovuje a tyto silnice velmi dobře znám, přestože to je nepředvídatelná rallye. Chceme podat týmu maximum informací, aby mohly vývojové práce dále pokračovat,“ uvádí Sordo a dodává. „Ačkoli jsme se oficiálně stali členy týmu teprve před měsícem, máme z něj dobrý pocit – všichni jsou motivovaní a tvrdě pracují.“

Rallye Monte-Carlo, klasická součást kalendáře WRC, slaví letos už svůj 82. ročník, přičemž poprvé se jela v roce 1911. Letošní ročník se vrací do regionu Haute-Alpes s itinerářem, který zahrnuje ve třech dnech 15 rychlostních zkoušek s celkovou délkou 383,88 kilometru asfaltových silnic. Proměnlivé počasí znamená, že rychlostní zkoušky jsou neuvěřitelně zrádné. Rozhodujícím klíčem k úspěchu v této rallye je správná volba pneumatik. Posádky budou mít k dispozici 40 pneumatik (plus pět pro shakedown) dodávaných značkou Michelin, přičemž si mohou vybírat mezi čtyřmi různými směsmi. Bez možnosti uplatnění pravidla Rally 2, které po odstoupení umožňuje následující den opětovný start, bude Rallye Monte-Carlo ještě obtížnější. Jezdci tak musí být extrémně opatrní, protože jediná chyba by mohla znamenat konec účasti v rallye.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2021: Lopraise si v 10. etapě podržely Kamazy. Dva byly před ním, dva za ním

Posádka Thierry Neuville, Nicolas Gilsoul:

1 - Gilsoul_Neuville

Posádka Dani Sordo, Marc Martí:

2 - Marti-Sordo

Tisková zpráva/-PS-