Hyundai pokořil v Evropě hranici 6 miliónů prodaných vozů

Autor: Tisková zpráva - 9. 4. 2014


Hyundai pokořil v Evropě hranici 6 miliónů prodaných vozů. Tempo prodeje automobilů v evropském regionu se od příchodu na trh v roce 1977 skokově zvyšuje. Prodat první milión aut trvalo výrobci 19 let, poslední milión pokořil Hyundai za pouhé 2 roky. Vedle výrazného obchodního úspěchu bodoval Hyundai i na poli designu, když získal hned dvojí prestižní ocenění red dot.

Poptávku po vozech Hyundai podporují vedle kvality samotných automobilů též rozsáhlé investice do místní infrastruktury. Za dobu svého působení Hyundai v Evropě investoval vice než 3 miliardy euro.

95 % všech aut, které Hyundai v Evropě prodává, navrhuje a vyvíjí ve svém Evropském technickém centru v Rüsselheimu a 90 % je následně zkonstruováno v jedné ze dvou továren, v České republice a Turecku. V Nošovicích se nyní vyrobí 300.000 vozů ročně, turecká továrna má roční kapacitu o sto tisíc nižší.

Investice společnosti přinášejí užitek Evropanům i v podobě více než 152.000 pracovních míst (v roce 2012), která jsou přímo i nepřímo navázána na přítomnost automobilky v Evropě, přičemž také toto číslo rok od roku stoupá. Daně, které Hyundai v roce 2012 v Evropě zaplatil, činily 1,3 miliardy euro. Automobilka zároveň ve stejné době odebrala od evropských dodavatelů díly v celkové hodnotě 2 miliardy euro.

Allan Rushforth, Senior Vice President a výkonný ředitel Hyundai Motor Europe, řekl: “Evropa je jeden z nejnáročnějších automobilových trhů na světě. Pro Hyundai je to strategické místo a nezbytná součást našeho globálního úspěchu. V regionu tedy budeme i nadále investovat.”

Během následujících čtyř let se Hyundai v Evropě chystá uvést 22 nových modelů a derivátů, což by mělo společnosti zajistit 5% podíl na trhu do roku 2020.

Dvojí prestižní ocenění „red dot“ novým verzím Genesis a i10

Významný ekonomický úspěch v evropském regionu automobilka oslavila mj. ziskem prestižní ceny za design, a to hned dvakrát: ocenění red dot získaly nový Genesis a i10 nové generace. Tato mezinárodně uznávaná anketa oceňuje estetiku tvarů a inovativní nápady. Oba vítězné vozy Hyundai byly vybrány ze 4815 aut z 53 zemí.

Byung Seob Lee, viceprezident designérského centra Hyundai, k tomu uvedl: „Osobitý design nám pomáhá oslovovat nové zákazníky a navazovat s nimi silné spojení. Je to také nejlepší vyjádření toho, co Hyundai nabízí – vozy, které se dobře řídí a skvěle vypadají.“

V letošní porotě ankety red dot zasedlo 37 odborníků z 24 zemí – nezávislí designéři, univerzitní profesoři nebo uznávaní novináři. Letos se mezi ně poprvé zařadil také hvězdný designér Jimmy Choo. Zcela nový Hyundai Genesis a nová generace i10 jsou prvními sériově vyráběnými vozy Hyundai, jimž bylo ocenění red dot uděleno.

Klíčové milníky Hyundai v Evropě

  • 1977: První Hyundai dovezený do Evropy
  • 1997: První továrna mimo Koreu, v Tureckém Izmitu
  • 2000: Založena Hyundai Motor Europe GmbH
  • 2003: Otevření R&D and Design Centre v Rüsselsheimu, Německo
  • 2006: Otevření Hyundai Motor Europe centrály v Offenbachu, Německo
  • 2008: První i30 vyrobený v Nošovicích, Česká republika
  • 2013: Otevření testovacího centra Hyundai na Nürburgringu, Německo
    Otevření Hyundai Motorsport GmbH v Alzenau
    Investice v hodnotě €508 přivádí novou generaci i10 do Evropy

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru