Hyundai-Audio-Visual Conversion-a-Audio-Tactile-Conversion- (3)

Hyundai odhalil zcela novou technologii, která podporuje nedoslýchavé řidiče. Ti jsou odkázáni především na svůj zrak a hmat. Korejská automobilka vyvinula komunikační metodu pro nedoslýchavé osoby, která zprostředkovává zvuky uvnitř vozu i zvenku prostřednictvím hmatových a vizuálních vjemů. Poskytne tak svobodu mobility všem řidičům bez ohledu na jejich tělesná omezení.

Technologie využívá umělou inteligenci, která analyzuje zvuky, přicházející zvenku, a dva samostatné asistenční systémy, které vzájemně spolupracují: AVC (Audio-Visual Conversion) a ATC (Audio-Tactile Conversion). Tím může významně pomoci nedoslýchavým řidičům, kteří mají velmi citlivý hmat a obvyklé zrakové schopnosti.

AVC zvyšuje bezpečnost jízdy, protože umožňuje komunikaci s vnějším prostředím prostřednictvím vizuálního zobrazování charakteristických zvuků, vydávaných například sirénami a houkačkami vozidel záchranných služeb, v podobě piktogramů na průhledovém displeji. Také volant je vybaven různobarevnými diodami LED, které za jízdy poskytují informace navigačního systému.

ATC převádí zvuková data na vibrace volantu, čímž řidiči poskytuje informace o vnějším prostředí, například o vzdálenosti od překážek.

Hyundai Motor Group ukazuje přínosy této technologie v nově zveřejněném propagačním videu „Tiché taxi“, jehož účelem je prezentovat naději nedoslýchavým řidičům.

Na veřejnou výzvu zaslalo své příběhy mnoho lidí z celé Koreje. Koncernem Hyundai Motor Group byl vybrán Daeho Lee, historicky první nedoslýchavý řidič taxislužby v Soulu, aby předvedl novou technologii pro podporu při řízení.

Lee, sluchově hendikepovaný otec dvou dětí, začal nedávno novou kariéru jako řidič taxislužby. Vzhledem ke svým problémům se sluchem musel spoléhat především na svůj zrak. Dostával se však do kritických situací s ostatními řidiči, protože neslyšel houkačky okolních vozidel. Nepřetržité nadměrné namáhání zraku navíc způsobovalo únavu očí, která přicházela mnohem dříve než u průměrného řidiče.

Propagační video, spolu s příslušnou technologií, zdůrazňuje hodnotu „svobody mobility“ a ukazuje snahy značky Hyundai umožnit také nedoslýchavým osobám svobodné a bezpečné cestování pomocí nejmodernějších inovací. Značka Hyundai na své cestě k vytčenému cíli rovněž vyvinula aplikaci, která umožňuje komunikaci mezi cestujícími a sluchově hendikepovaným řidičem.