Hyundai představil novinářům na autosalonu AutoMobility LA 2019 sportovní vůz RM19 se závodní technikou. Označení prototypu značky N odkazuje na uložení motoru uprostřed. Tato zásadní odlišnost umožňuje dosáhnout vyvážených jízdních vlastností na úrovni supersportovních vozů a agility s nízkým polárním momentem setrvačnosti. Jezdec tak má vynikající spojení s povrchem vozovky ve všech rychlostech a provozních podmínkách.

Hyundai zahájil projekt s označením RM (Racing Midship) již v roce 2012. Jeho cílem bylo vyvinout nové vysokovýkonné technologie pro motoristický sport a propojit je s budoucími modely N. Modely řady RM, reprezentované evolučními stupni RM14, RM15 a RM16, absolvovaly od zahájení projektu RM rozsáhlý program jízdních zkoušek. Jejich účelem bylo ověřování nově vyvíjených technologií, sledování jejich vlivu na provozní vlastnosti a jejich vylepšování pro následné využití v budoucích modelech N.

„Platforma RM je všestranným základem pro testování různých konstrukčních řešení, jenž umožňuje efektivní hodnocení rozmanitých poháněcích ústrojí a úrovní výkonů, a to vše na normálních silnicích a v normálních provozních prostředích,“ řekl Albert Biermann, vedoucí globálního výzkumu a vývoje ve společnosti Hyundai Motor Company. „Naši inženýři získali během evolučního vývoje řady RM nesmírné množství praktických poznatků o dynamice vysokovýkonných automobilů s různým rozložením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu ve spojení s vlivem zcela vyváženého, velmi tuhého skeletu karoserie na provozní vlastnosti a výkony vozidla.“

39394-HyundaiRM19

Model RM19, poháněný svého druhu nejvýkonnějším dvoulitrovým motorem s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním, jenž poskytuje nejvyšší výkon 390 koní, překvapí zrychlením z nuly na 97 km/h za necelé čtyři sekundy. RM19 sdílí přeplňovaný motor 2,0 litru se závodními vozy TCR z vývoje Hyundai N. Na rozdíl od závodních vozů TCR, které jsou zatíženy opatřeními pro zajištění vyrovnané výkonnosti, nabízí RM19 vyšší výkonové parametry. RM19 poskytuje výkony, vyvážené jízdní vlastnosti, brzdné výkony a adhezi na úrovni závodního vozu, přestože je schopen každodenního silničního provozu.

Kromě verze se spalovacím motorem na benzin by mohly být v modelu RM19 zdrojem pohonu také nejmodernější elektrifikované pohony. Hyundai se může pochlubit nejrozmanitější nabídkou elektrifikovaných pohonů v automobilovém průmyslu (sériově vyrábí hybridní pohony s možností vnějšího nabíjení i bez ní a elektrické pohony napájené z akumulátorů nebo palivových článků), takže má pro testování vysokovýkonných sportovních elektromobilů k dispozici široký výběr. Hyundai přitom nedávno uskutečnil investici do společnosti Rimac Automobili a uzavřel s ní strategické partnerství. Nyní s firmou Rimac úzce spolupracuje na vývoji prototypů vysokovýkonných elektromobilů, vybavených akumulátory nebo palivovými články. Koncern Hyundai Motor Group uvede podle svého strategického plánu do roku 2025 na trh 44 ekologických modelů a také značka Hyundai N bude dobře připravena na třetí desetiletí 21. století, které se ponese v duchu zvýšeného tlaku na ochranu životního prostředí.

Hyundai masivně elektrifikuje modelovou řadu. V nabídce má hybridy, plug-in hybrid, elektromobily i vodíková auta

„Sportovní vůz RM19 naznačuje budoucí ambice vysokovýkonné značky Hyundai N, která s tímto prototypem vstupuje do prestižního segmentu automobilů s výkony na úrovni supersportovních vozů,“ řekl Thomas Schemera, výkonný viceprezident a vedoucí produktové divize společnosti Hyundai Motor Group. „Hyundai N zvýší počet tepů za minutu nejen výkonnými spalovacími motory, ale v budoucnosti také okamžitě dostupným točivým momentem a trvalou udržitelností elektrifikovaných pohonů.“

Písmeno „N“ u značky Hyundai N symbolizuje Namyang, který je od roku 1995 sídlem globálního výzkumného a vývojového centra společnosti Hyundai Motor v Koreji, v němž se zrodil koncept N. „N“ však znamená také Nürburgring, v jehož blízkosti vybudovala společnost Hyundai Motor své evropské testovací centrum. Úzké propojení mezi Namyangem a Nürburgringem vytvořilo základy pro značku N, využívající zkušenosti společnosti z motoristického sportu při vývoji automobilů, které nabídnou zákazníkům s opravdovou vášní pro řízení zcela mimořádnou jízdní dynamiku. Tuto myšlenku ztělesňuje samotné logo „N“, které symbolizuje klasickou „šikanu“, tedy rychlý sled zatáček na závodních okruzích.

Vysokovýkonné technologie vozů Hyundai N jsou cizelovány na kultovní Severní smyčce Nürburgringu. Každý vůz, který absolvuje zrychlené testy odolnosti podle přísných standardů společnosti Hyundai Motor, ujede na tomto okruhu 420 až 480 kol na mokrém i suchém povrchu. Tento test simuluje více než 160 000 kilometrů jízdy v nejnáročnějších podmínkách během pouhých čtyř týdnů. Nürburgring se 73 zatáčkami a délkou téměř 21 kilometrů je všeobecně považován za jeden z nejnáročnějších závodních okruhů na světě a jeho historie nemá obdoby. V těsné blízkosti tohoto významného centra motoristického sportu je umístěno testovací středisko s plochou 3600 metrů čtverečních, které je provozováno evropských technickým centrem společnosti Hyundai Motor.

Technické údaje modelu RM19 (prototyp značky N se spalovacím motorem)

Název koncepčního vozu RM19 (prototyp značky Hyundai N)
Koncept vozidla Vysokovýkonný automobil se zážehovým spalovacím motorem, přeplňovaným výfukovým turbodmychadlem a uloženým uprostřed před zadní poháněnou nápravou
Uspořádání karoserie Dvoumístné, dvoudveřové kupéPomocný rám vpředu z vytlačovaných hliníkových profilů

Pomocný rám vzadu z ocelových trubek a plechů

Uspořádání poháněcího ústrojí Motor uprostřed, pohon zadních kol
Aerodynamické prvky Velký zadní spoiler a zadní otvory pro přívod vzduchu k motoru
Motor Vylepšený motor pro závody cestovních vozů TCR (Touring Car Racing)
Čtyřválec 2,0 litru s výfukovým turbodmychadlem a výkonem více než 390 koní
Převodovka 6stupňová sekvenční převodovka(identická konstrukce s převodovkou pro závody TCR, avšak s optimalizovanými převodovými poměry)
Nejvyšší rychlost > 250 km/h (pro jízdu na veřejných pozemních komunikacích (nejvyšší rychlost omezena)
Konstrukce náprav (vpředu) vzpěry McPherson/(vzadu) dvojice lichoběžníkových ramen(nastavitelné uchycení a geometrie)
Tlumiče Konvenční plynové tlumiče
Brzdové třmeny 6pístkové (vpředu)/4pístkové (vzadu)
Parkovací brzda Mechanická, na zadní kola
Systém ABS Závodní ABS M5 (Bosch) (Neplatí pro provoz na veřejných pozemních komunikacích)
Posilovač řízení Elektrický posilovač řízení, uložený na hřebenové tyči
Design volantu Design ze závodního vozu Veloster N TCR (s páčkami pro řazení)
Vnější rozměry (mm) 4319 (délka) x 1945 (šířka) x 1354 (výška)2672 (rozvor)
Převis karoserie (mm) 899 (vpředu)/748 (vzadu)
Minimální světlá výška 100 mm
Pneumatiky (vpředu) 245/30 R 20, (vzadu) 305/30 R 20
Kola 8,5J x 20“ (vpředu)/11,0J x 20“ (vzadu)Jednodílná kovaná kola z lehké slitiny s lehkou konstrukcí

Větší a rozšířené podběhy kol