V posledních měsících Hyundai průběžně pozastavuje výrobu ve svých továrnách. Důvod je vždy stejný, především současný stav na trhu a (ne)zájem zákazníků. Další odstávka začne už za pár dnů.
Zatímco se automobilky přizpůsobují aktuálním požadavkům na bezemisní vozidla, zákazníci to vidí jinak. A protože se pro ně do showroomů nijak výrazně nehrnou, výrobci musí reagovat na řadu problémů. Ty musí řešit i Hyundai, který má v ČR velkou továrnu v Nošovicích. V pondělí 1. prosince v ní již poněkolikáté odstaví výrobu. „Důvodem je i nadále reakce na vývoj na trhu a poptávku po vozidlech,“ řekl pro ČTK mluvčí automobilky Jan Rodek. Více situaci nechtěl komentovat, nicméně tento důvod mluvčí uvádí při každé odstávce výroby.
Přečtěte si také:
V říjnu se v Nošovicích nevyrábělo tři dny, v září byla ve slezském závodě výroba zastavena pět dnů a kromě toho ještě na třech směnách. Předtím měla automobilka dva nevýrobní dny v lednu a dva v únoru. Nadřízení zaměstnanci určují, kteří jejich podřízení i při odstávkách půjdou standardně do práce. Ostatní jsou doma se 70 % průměrného výdělku.
Je ale potřeba říci, že důvodem nejsou jen zákazníci z Česka. Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii a dodává auta do celého světa. Závod má přibližně 3100 zaměstnanců, dalších asi 8700 lidí pracuje pro jeho přímé dodavatele. Loni slezský závod vyrobil 330 890 aut, o 9610 vozů méně než v roce 2023. Pokles činil meziročně 2,8 %. Letošní plán výroby byl zhruba 295 tisíc vozů.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek




