Norští ekologičtí nadšenci ujeli 2 383 kilometrů pouze na vodíkové palivo. Arnt Gøran Hartvig a Marius Bornstein navíc zvládli tuto porci kilometrů ujet za 24 hodin několikerým absolvováním třísetkilometrové trasy mezi čerpacími stanicemi v německém Vatenfall v HafenCity u Hamburku a stanicí Shell v Sachsendamm v Berlíně. Samotné doplňování paliva trvalo vždy zhruba tři minuty. Z výfuku jejich vozu Hyundai ix35 Fuel Cell přitom po celou dobu vycházela pouze vodní pára.
Během cesty jezdili jak v městském provozu, tak i na rychlostních silnicích, aby ukázali, že Hyundai ix35 Fuel Cell je automobil vhodný do každého prostředí. „Chtěli jsme zjistit, co vlastně toto auto umí a co je vlastně dnes s vodíkovým pohonem a existující infrastrukturou čerpacích stanic možné. Výsledek nás ohromil,“ uvedla dvojice po dokončení cesty. Úspěch dvou nadšenců je poslední z řady ukázek, které mají předvést potenciál technologie vodíkových palivových článků. V červnu loňského roku tato dvojice zajela s ix35 Fuel Cell rekordních 700 km na jednu nádrž vodíku. Mají za sebou také cestu z Osla do Monaka s tím, že tankovali pouze na vodíkových čerpacích stanicích instalovaných podél této 2 260 kilometrů dlouhé trasy.
Thomas A. Schmid, provozní ředitel Hyundai Motor Europe, uvedl: „Tyto ukázky mají předvést hlavně skvělý dojezd, který Fuel Cell umožňuje. Jde o maximálně ekologickou technologii, která nám již přinesla řadu prvenství. Hyundai ix35 opět definoval nový standard.“
Hyundai Motor je první automobilkou na světě, která sériově vyrábí vozy s palivovými články v cenově přijatelné rovině. Model ix35 Fuel Cell je nejdostupnější vůz na tento pohon v Evropě a je již v prodeji v 11 evropských zemích. Je vybaven elektrickým motorem o výkonu 100 kW/136 koní, což umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h. Neprodukuje žádné škodlivé emise, pouze vodní páru Oficiálně udávaný dojezd na jednu nádrž je téměř 600 km.