Hyundai v Busanu odhalil design prémiového sedanu s pohonem předních kol s kódovým označením „AG“, který bude letos uveden na korejský trh. Premiéru měl také modernizovaný model Grandeur, známý mimo Koreu pod názvem Azera.
Choong Ho Kim, prezident a generální ředitel společnosti Hyundai Motor, ve svém úvodním projevu uvedl: „Hyundai přichází s produkty, které vyhovují potřebám stále náročnějších zákazníků a jejich neustále se zpřísňujícím kritériím. Věříme, že dnes představené modely, nový AG a modernizovaný Grandeur, si rychle najdou své příznivce.“
Modernizovaný Grandeur
Modernizovaný Grandeur je vybaven výkonným vznětovým motorem Hyundai R 2,2 litru, který poprvé pracuje s turbodmychadlem s variabilní geometrií rozváděcích lopatek a splňuje emisní normu Euro VI. Tento nový motor poskytuje nejvyšší výkon 148 kW/202 koní a maximální točivý moment 441 Nm.
Zákazníci si mohou zvolit také zážehový motor Theta II GDI 2,4 litru, který byl přepracován s cílem vylepšit provozní vlastnosti ve středních otáčkách. Tento motor poskytuje nejvyšší výkon 140 kW/190 koní a maximální točivý moment 241 Nm. Další vylepšení se týká systému řízení s elektrickým posilovačem. Výsledkem je rychlejší odezva na řízení a lepší stabilita.
Modernizace modelu Grandeur přinesla také přepracovaný vnější design přídě a zádě, jakož i vylepšené audiosystémy. Nově uspořádaná středová konzole nese nejmodernější ovládací prvky topné, ventilační a klimatizační soustavy a ve standardní výbavě nechybí nový 8“ displej navigačního systému.
Modernizovaný Grandeur je o 10 milimetrů delší než předchůdce a zadní nárazník s lesklým dvoubarevným lakováním mu dodává široký a elegantní vzhled, zatímco ušlechtilá nová maska chladiče a přední nárazník vytvářejí společně s mlhovými světlomety LED velmi moderní tvář vozu.
K maximální spokojenosti zákazníků s modelem Grandeur přispějí také nové prvky bezpečnostní a komfortní výbavy. Zatímco nejmodernější technologie, jako např. asistent pro sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), asistent upozorňující na riziko čelní kolize FCWS (Front Collision Warning System) a asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System), bdí nad bezpečností řidiče, vyspělý chytrý parkovací asistent ASPAS (Advanced Smart Parking Assist System) a chytré otvírání víka zavazadlového prostoru mu dopřejí ještě více komfortu a pohodlí.
AG
„AG“ je elegantní velký sedan, který upevňuje postavení značky Hyundai jako výrobce prémiových vozů s osobitým designem. „AG“ dostal do vínku elegantní a zároveň jednoduchý exteriér, který je moderní interpretací druhé generace designu založeného na fluidních tvarech. Mezi jeho hlavní rysy patří noblesní dlouhá kapota a ušlechtilá charakterová linie, která člení boční plochy karoserie v celé délce rozvoru.
Nový vrcholný sedan s pohonem předních kol nabídne v tichém interiéru sofistikovaný jízdní komfort a jeho výbava zahrnuje řadu vyspělých komfortních prvků. AG posílí prémiový image značky Hyundai a u korejských prodejců se objeví ve druhé polovině letošního roku.
Exponáty na autosalonu v Busanu
Pozoruhodná expozice značky Hyundai v areálu BEXCO se zaměřuje nejen na prezentaci nových vozů a technologií, ale i na investice značky v oblastech fotbalu a motoristického sportu. Více než deset výstavních zón zahrnuje expozice, reprezentující veškeré aktivity korejského výrobce. Hyundai na autosalonu vystavuje celkem 25 automobilů, včetně užitkových vozidel.
Na autosalonu slaví asijskou výstavní premiéru koncept Hyundai Intrado s novou generací pohonu s palivovými články. Intrado je jedinečným vozem, který ztělesňuje vizi budoucí mobility v podání značky Hyundai. Vůz je poháněn novou generací systému palivových článků na vodík a jeho karoserie je o téměř 60 % lehčí, než konvenční konstrukce, díky centrální rámové struktuře z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny a inovativním konstrukčním metodám.
Podpoře sportu je věnována část expozice s názvem World Cup Zone, která oslavuje partnerství s Mistrovstvím světa ve fotbale 2014 v Brazílii (2014 FIFA World Cup Brazil™) řadou vozidel ve stylových barvách.
Účast značky Hyundai v globálním motoristickém sportu připomíná soutěžní vůz i20 WRC, který je společně s dalšími důležitými závodními vozy, jako např. Genesis Coupe, vystaven ve specializované zóně věnované motoristickému sportu.
Ve stejné části expozice je vystaven také koncept „Veloster midship“. Vysokovýkonný koncepční vůz disponuje sportovní technikou Hyundai, mezi niž patří motor Theta GDI Turbo 2,0 litru, který dosahuje výkonu 221 kW/300 koní, lehčí hliníkové zavěšení kol, velmi tuhý skelet karoserie a motor uložený uprostřed.
Mezi klíčové oblasti, na které se Hyundai zaměřuje, patří také design, což dokládá výběr vozů vytvořených v rámci společných projektů. Mezi výstavní kousky patří „i40 Art Car“ od Karima Rashida, projekt „My Baby“ a koncepční vůz „Equus by Hermes“.
Hyundai intenzivně hledá řešení v oblasti alternativních paliv a výsledky aktivit v této oblasti ilustrují na autosalonu modely Sonata Hybrid a Grandeur Hybrid s hybridním pohonem, společně s modelem ix35 Fuel Cell, prvním sériově vyráběným vozem s palivovými články na světě. Návštěvníci autosalonu tak mají příležitost porozumět a ocenit progresivní přístup značky Hyundai k mobilitě.