Hybridy Hyundai včetně nové Sonaty budou nyní ještě ekologičtější díky nové šestistupňové převodovce s integrovaným elektromotorem. Vysokovýkonný motor Kappa 1,0 litru Turbo splňuje emisní normu Euro 6.
Automobilka Hyundai představila na mezinárodní konferenci na téma poháněcího ústrojí, kterou každý rok pořádá v jihokorejském Namyangu, novou šestistupňovou samočinnou převodovku pro vozidla s hybridním pohonem.
Do nové šestistupňové samočinné převodovky je integrován elektromotor a v její konstrukci nalézá uplatnění celá řada nových technických řešení, která přinesou zákazníkům hmatatelné výhody. Novou převodovkou budou vybaveny budoucí hybridní modely Hyundai.
Inovativní uspořádání umožnilo uložit téměř veškeré komponenty hybridního poháněcího ústrojí do skříně převodovky, čímž jsou minimalizovány energetické ztráty, a tím i spotřeba paliva. Prostor kapalinového měniče momentu zaujímá nový trakční elektromotor a elektricky poháněné olejové čerpadlo. Lehčí tlumič torzních kmitů i nová spojka mezi motorem a převodovkou, tvořená menším počtem lamel, snižují vnitřní odpor a přispívají k účinnějšímu přenosu hnací síly a dokonalejšímu využití disponibilního výkonu.
Největší změna byla realizována v systému olejového čerpadla. Nová převodovka s novým systémem olejového hospodářství snižují spotřebu paliva díky novému elektrickému olejovému čerpadlu, které automaticky optimalizuje činnost systému ve všech jízdních podmínkách, čímž jsou eliminovány hydraulické ztráty dosud používaného mechanického olejového čerpadla.
Nová převodovka používá méně komponentů, takže váží 130 kg (s provozními náplněmi), což je méně než u předchozí verze, přestože dokáže přenášet točivý moment až 280 Nm.
Nový motor 1.0 T-GDI
Nový motor Kappa 1.0 T-GDI, vystavený poprvé na Pařížském autosalonu 2014, je vysokovýkonnou poháněcí jednotkou, která by mohla nahradit atmosféricky plněné motory s větším zdvihovým objemem. V porovnání s nimi dosahuje vyšší hospodárnosti a nižších emisí.