Volanty v autech jsou více méně už dlouhé desítky let kulaté. Má to svůj důvod, kterým je především ovladatelnost a jistota úchopu při zatáčení. Ovšem Tesla se rozhodla to změnit a inspiraci pro svůj volant našla ve světě F1, kde prim hrají volanty hranaté. Tam to má svůj důvod, piloti neotáčejí volantem kolem své osy, ale stačí jim jen otočit k překřížení rukou. Proto mohou mít volant, který připomíná ovladač k videohře. Jak ale něco takového bude fungovat v běžném provozu? No, nic moc, nicméně možná jde jen o zvyk.

To ostatně potvrzují i první záběry jízdy s tímto volantem. Problém s ním není při jízdě rovně nebo mírném zatočení, jako třeba při změně jízdního pruhu. Ovšem při odbočování už je znát, že hranatý volant prostě není to pravé. Chybějící horní část nutí řidiče k přehmatávání do míst, kde nic není, a tak se na to musí více soustředit.

tesla model s plaid - volant

Stále máme v živé paměti naštvanost zákazníků a diskutujících na sociálních sítích, když některé automobilky začaly části svých volantů dělat rovné – zpravidla zploštělý spodek, ale třeba Peugeot i některé další modely PSA mají zploštělé spodní i horní hrany. Tesla to, zdá se, dovedla až do úplného absurdna.