Hostesky se u aut nejen na velkých světových autosalonech pohybují od pradávna, ale v posledních letech jich začíná ubývat. Nahrazují je přitom produktoví specialisté s tablety. A často jsou to spíše muži.
Nejinak je tomu i na letošním pařížském autosalonu, jak informoval v reportáži Českého rozhlasu náš spolupracovník Matěj Skalický. Je to trend napříč všemi automobilkami, což dokazuje i stánek mladoboleslavské značky Škoda. I ta některé sličné hostesky v bílých šatech z minulých let vyměnila za pány s tablety v oblecích.
Někteří návštěvníci autosalonů podobný odklon od ženské krásy vítají. Souhlasí s tím i ředitelka obecně prospěšné společnosti Gender Studies Helena Skálová, která tvrdí, že hostesky pozornost návštěvníků přitáhnou, ale často na úkor produktu, který prezentují. Mnoho lidí prý pak ani neví, u jakého produktu dívka stála.
Někteří návštěvníci a zástupci značek na to ale mají jiný názor, třeba jako tiskový mluvčí českého zastoupení značky BMW David Haidinger, který Českému rozhlasu řekl: „Já si myslím, že ke krásným vozům patří krásné ženy. Celá řada návštěvníků, kteří se na autosalon přijdou podívat, jsou tu nejenom kvůli autům, ale i kvůli ženám. Považuji to za neodmyslitelný prvek autosalonů, který patří k meritu věci, a jsem velice rád, že u nás na stánku krásné ženy stále jsou.“
Připravili jsme pro vás díky internetovému magazínu autoevolution.com galerii některých letošních hostesek z právě probíhajícího pařížského autosalonu.
[poll id=“63″]