Honda oznámila, že pracuje na nové technologii airbagů, které mají lépe zabezpečit cestující při čelním nárazu. Ovšem nemá jít jen o ochranu při přímém nárazu do přední části auta, ale také při čelním nárazu s malým přesahem, což je jeden z nejnebezpečnějších nárazů. Obzvlášť ve vysokých rychlostech.

Vývoj a testování nového airbagu mají na starosti inženýři z dceřiné společnosti automobilky s názvem Honda R&D Americas, která sídlí v Ohiu. Není se tak co divit, že novinka bude nejspíš už v roce 2020 uvedena na americkém trhu.

Honda chce tímto krokem pomoci v ochraně cestujících a také snížit úmrtí pasažérů v jejích modelech. Automobilka předpokládá, že nový druh airbagu bude mít na pozitivní dopad na miliony lidských životů a je dost možné, že celou technologii časem převezme víc automobilek.

Hyundai představil systém vícenásobných airbagů, který ochrání posádku i při vícenásobných nehodách

Změna v technologii předního airbagu není nijak extrémní, ale dle prvních výsledků je velmi funkční. Honda si vzala inspiraci v americkém národním sportu, v baseballu. Airbag totiž funguje podobně jako rukavice, do které se chytá odpálený míč. Zatímco airbag, který máme v autě dnes, je prostě „jen“ pytel, nový systém od Hondy jej rozděluje na tři jednotlivé komory.

Obě boční komory jsou navíc o něco větší, respektive širší než je airbag jaký používáme dnes. Díky tomu je tato novinka mnohem lepší v pohlcení sil, které při nárazu mohou působit na hlavu cestujícího. Navíc tvar airbagu, právě podobný té rukavici, má zabránit sklouznutí hlavy z airbagu a případnému nárazu třeba do bočního okna.