German Special Customs: Mercedes-Benz G400 CDI

Autor: Jan Karlík - 28. 10. 2014


Mercedes-Benz třídy G je kult! Vůz, který tu s námi je s minimem změn již skoro 35 let! Zhruba za tři roky roky plánují němečtí inženýři představit jeho nástupce, který si má udržet hranatou charakteristiku. Upřímně, i tak se obáváme, že designové modernizaci do kulatých M-B tvarů se moc nevyhne, byť bychom si to moc přáli.

I přes svůj věk je však aktuální generace stále atraktivní pro úpravce. V German Special Customs se do toho pustili poměrně s vervou a v první řadě si můžete všimnout, že trojcípá hvězda je tatam. Dále tu je opravdu mohutný přední nárazník, ještě navíc s karbonovým lízátkem a diodovými mlhovkami, která doplňují světla denní. Na kapotě můžete najít výrazný karbonový kastlík, který pod sebou ukrývá motor 400 CDI. Pokud se divíte označení motoru, po nahlédnutí do interiéru vám bude jasno. Tuhle verzi v nabídce stuttgartského výrobce už dávno nenajdete, vyráběla se totiž v letech 2000–2006 a pod kapotou měla čtyřlitrový turbodiesel V8 se 184 kW a 250 Nm kroutícího momentu.

Také blatníky jsou o něco širší než v sérii. Větrací otvory v blatnících mají karbonové ozdoby, stejně jako vnější zpětná zrcátka i lišty na bocích, takže jejich původní ochranná funkce jaksi zmizela na úkor designu. Ono toho bude víc, kde budete škrtat. Nové nástavce prahů ukrývají na zakázku vyrobené koncovky výfuku. A na zádi najdeme difuzor, další praktická věc do terénu. :) Karbonu neunikl ani kryt náhradního kola na pátých dveřích vozu. Kola mají šířku 10 a průměr 22″. Gumy rozměru 305/40 asi také od nějakého toho off-roadingu odradí…

V interiéru se to i nadále nese v duchu karbonového kompozitu doplněného o šedou kůži a Alcantaru. A pokud by vám jedna obrazovka navigace byla málo, pod další karbonovou rakev vám v Německu namontují obrazovku od systému Alpine. A nesmíme zapomenout na modré, podsvětlené nápisy GSC. No, proti gustu…


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru