Pětkové BMW je jedním z nejlepších německých sedanů na trhu. Verze M5 CS je pak nejvýkonnějším modelem kategorie M5 všech dob. Ačkoliv jde o fantastické a supervýkonné auto se zrychlením supersportu, pro německého úpravce G-Power to nebylo dost. Pro zákazníky si připravil hned několik verzí úprav, přičemž každá pracuje hlavně s pořádným nárůstem výkonu.

BMW M5 CS je skvělou výchozí volbou pro vysokovýkonné úpravy. Vždyť v Mnichově dostala pod kapotu dvěma turby přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru, který nabízí výkon 635 koní a točivý moment 750 Nm. Standardem je pohon všech kol (s možností přepnutí jen na zadokolku) a automatická převodovka. Zrychlit z 0 na 100 km/h zvládne za rovné tři sekundy. Jakkoliv jsou to hodnoty skoro z říše snů, v G-Power se rozhodli, že to chce ještě něco navíc.

Přečtěte si také:  Nové BMW M5 CS zajelo Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 29.57 sekundy. Je to pořádný fičák

První výkonnostní verze jejich úpravy dostala označení GP-700. Jak už název napovídá, nabízí výkon 700 koní a točivý moment 850 Nm. Jde o základní úpravu, u které se pracovalo jen s úpravou řídící jednotky. Pak je tu ale verze GP-740, která zvyšuje výkon na 740 koní a točivý moment 900 Nm. Jde o stejnou verzi úpravy, která ale navíc dostala nový výfuk GP Deeptone. Ti, kteří by k tomu chtěli přidat nové svody, musí sáhnout po verzi GP-780. Ta kromě 780 koní přidává také 950 Nm.

Zatím to zní celkem dobře, ale žádný velká nárůst výkonu se nekoná. Nicméně G-Power moc dobře ví, co dělají, a proto si připravili verzi GP-820, která už zahrnuje důkladnější přepracování hardwaru, sportovní svody a nový výfuk. Výsledkem je, jak už asi tušíte, výkon 820 koní a točivý moment 1000 Nm. Pořád málo? Pak je tu vlajková loď G-Power, která dostala označení GP-900. Ta je naladěna na 900 koní a to 1050 Nm a dělá z M5 brutálního pokořitele řady super aut. V tomto případě už ale proběhla také výměna turbodmychadel, celého výfuku, svodů, chladiče a dalších detailů.

Ohledně designu se žádné velké změny neudály, ostatně, není proč. G-Power jen přidali kovaná kola a nové koncovky výfuku. Ovšem pokud by si zákazník nějaké změny přál, může si objednat ještě další kola, křídlo a řadu karbonových doplňků. Výsledkem pak může být vůz odkazující na G5M Hurricane RS, tedy už před časem upravené M5.

Přečtěte si také:  G5M Hurricane RS: upravené BMW M5 Competition od G-Power jede až 350 km/h

Všechno jsou to velmi zajímavé úpravy, které ale mají odpovídající ceny. Ty začínají na 2495 eurech (62 000 Kč) za verzi GP-700 a končí až na 23 640 eurech (590 000 Kč) za verzi GP-900. K tomu je ale potřeba ještě přičíst cenu auta, která je v Česku 4 849 000 Kč.

Přidat komentář