Německého úpravce G-Power vám asi nijak představovat nemusíme. Jsou to specialisté na výkonnostní úpravy a svou práci dělají zatraceně dobře. Před nedávnem světu ukázali své pojetí velmi ostrého BMW M5 a teď se pochlubili ještě konkrétněji. Suchá fakta o úpravě jsou totiž jedna věc, ale test na motorové brzdě druhá.

BMW M5 prošlo úpravou “Stage 3”, tedy už třetím stupněm možného zvýšení výkonu. Výkon byl z původních 600 koní zvýšen na 800 koní výkonu a točivý moment vzrostl na 980 Nm točivého momentu (sériově: 750 Nm). To dovolí bavorskému super sedanu zrychlení z klidu na 100 km/h za 2,9 sekundy (původně: 3,4 sekundy) a maximální rychlost elektronicky omezenou na 335 km/h (původně 305 km/h). Tyto hodnoty znamenají, že se konkrétně tato M5 může hrdě postavit i většině supersportů! Aby tomu tak bylo, nebylo potřeba motor vlastně nijak zásadně upravit. Bylo potřeba vyměnit turbodmychadla, přidat titanové výfukové potrubí a upravit mapy řídící jednotky.

Pokud by to pro vás bylo moc, pak G-Power nabízí i nižší výkony. V rámci Stage 2 úprava přinese 750 koní a točivý moment 920 Nm a Stage 1 “jen” 700 koní a točivý moment 750 Nm.

Kromě úpravy výkonu a techniky G-Power autu přidali nové díly karoserie, včetně nové, lehčí kapoty. Nechybí ale ani nový difuzor, spoilery nebo loga úpravce. Dost dobré, co myslíte?