Formule 1 Singapore: závod plný překvapení

Autor: EXT - 22. 9. 2014


Závod v Singapůru se jako jeden z mála jede v noci. Startuje ve 20:00 tamního času a konec bývá k 22. hodině. Jede se na 61 kol a v každém kole čeká piloty 23 zatáček, což je nejvíc v celém podniku.

Osmá hodina odbyla a jezdci jsou seřazení na startovním roštu a vyrážejí do zaváděcího kola, tedy až na Nico Rosberga. Ten svůj stroj nerozjel, takže to pro něj znamenalo start do závodu z boxové uličky. V zaváděcím kole ještě odstoupil Kobayashi, jehož auto začalo hořet.

Hned v prvním kole ostrého závodu si udržel prvenství Lewis Hamilton a na druhou pozici se dostal Alonso. Nevydrželo mu to ale dlouho, brzy se před něj dostal Vettel. V prvním kole měl smůlu Hulkenberg, který nejspíše kolidoval s některým z jezdců. Také Alonso první kolo neprojel hladce a byl hned na začátku vyšetřován sportovními komisaři, neboť si zkrátil zatáčku. Žádný trest nakonec nenásledoval.

Po startu závodu se čekalo, že Nico Rosberg začne pomalejší formule předjíždět, ale to se nestalo. I vozy Marussie mu dělaly problém. Ricciardo hned po třetím kole dostal informaci, že se mu přehřívají zadní brzdy, a musel tak nechat Alonsa (v tu dobu na třetím místě) trochu poodjet. Hamilton ale Vettelovi vůbec neodjížděl, což už naznačovaly jak páteční tréninky, tak sobotní kvalifikace. Rozdíl Mercedesu a RedBullu je na této trati minimální.

Po sedmi kolech Hamilton odjel jen 2,7s od druhého Vettela. Alonso ztrácel v tu dobu už 5,3s. První zastávky v boxech přišly už v 10. kole, ale zastavovali pouze závodníci, kteří nebyli v první desítce. Cely problém u Nica Rosberga způsobil volant, který ale ani v průběhu závodu nefungoval stoprocentně.

RedBull v 13. kole ukázal, jak přesně umí odhadnout rychlost v boxech, neboť hned za sebou odbavili jak Vettela, tak Ricciarda. Oba dostali tvrdší sadu pneumatik. Ve 13. kole do boxu zamířil také Hamilton a dostal znovu měkčí sadu pneumatik. Udržel se na prvním místě, v tu dobu měl na druhého Vettla náskok 8,7s.

Nico Rosberg ve 14. kole zajel do boxů, ale i po výměně volantu se nepodařilo auto rozjet, a tak musel odstoupit.

V 16. kole obdržel Vergne penalizaci 5s Stop/Go za zkrácování tratě.

V 19. kole musel kvůli technickým problémům odstoupit Gutierrez a hned ve 20. kole musel do boxů zamířit Max Chilton, neboť si prorazil jednu z pneumatik. Alonso postupně začal ukrajovat náskok Vettela.

V 25. kole jen tak tak Maldonado odjíždějící z boxů neutrhl jednomu z mechaniků šroubovací pistoli.

Hned v 26. kole jel Vettel do boxů a v tu chvíli se před něj dostal Alonso, který stavěl již o pár kol dříve. Tato strategie mu viditelně pomohla.

Perez s Grosjeanem měli malou kolizi v 30tém kole, když spolu svedli nádhernou bitvu o 12té místo.

V 31. kole se rozpadlo přední přítlačné křídlo Pereze, které bylo poškozeno z kolize se Sutilem. V tu dobu musel na trať vyrazit Safety Car. Hamilton dostal od teamu zprávu, že má dávat v tomto místě velký pozor na úlomky, to už ale bylo pozdě neboť Hamilton už těmito úlomky projel. Naštěstí pro něj bez poškození pneumatik.

V 35. kole dostali závodníci o kolo zpět informaci, aby předjeli Safety Car a toto kolo si odjeli. Sutil dostal v tu dobu penalizaci 5s stop and go za zkrácení trati a získání výhody. Safety Car zajel do boxů až v 37. kole. Hamilton si tento moment velice dobře pohlídal a perfektně poodjel druhému Vettelovi. Vytvořil si tak náskok větší než 1 vteřinu a neumožníl Vettelovi použít systém DRS.

Bottas v 39. kole dostal informaci, že by měl se stávající sadou pneumatik vydržet až do konce závodu. Nováček Magnussen si po celou dobu, kdy byl Safety Car na trati, teamu stěžoval, že mu je hrozné vedro a pití, které má u sebe, se nedá pít, neboť už je horké jako právě uvařený čaj.

Během dalších tří kol Hamilton dokázal na druhého Vettela najet 6 vteřin. Rozdíl měkké specifikace gum proti tvrdé je na této trati dobře znát.

Ve 40. kole odstoupil kvůli technickým problémům Sutil. Vettel dostal informaci, že by měl stejně jako většina ostatních závodníků zkusit jet na stejných pneumatikách až do konce závodu. Hamilton musel v tu dobu poodjet od celého pole co nejvíce, neboť stále nepoužil obě specifikace pneumatik a čekala ho ještě jedna zastávka v boxech.

Hulkenberg ve 44. kole nádherně předjel Maldonada, a dostal se tak na 11. pozici. Stejně tak jako Magnussen, si i Kvyat stěžoval, že mu je hrozné vedro a pití se už nedá pít. To jen ukazuje jak je tato velká cena náročná.

Ve 47. kole se Hamilton dostal na náskok 20s před Vettela.

Ve 49. kole se odehrála nádherná bitva mezi Ericssonem, Kvyatem a Perezem. Perez se nakonec dostal jak před Kvyata, tak před Ericssona. Ale ani Kvyat nezůstal pozadu a předjel Ericssona, ten tak ztratil hned dvě pozice.

V 51. kole měl Hamilton náskok 24 sekund a hlásil na boxovou zídku, že už potřebuje nové pneumatiky, ale team ho ještě nechal na trati, neboť stále jezdil lepší časy než druhý Vettel.

V 52. kole už Hamilton hlásil, že pravá zadní pneumatika už podle něj brzy exploduje, a tak team připravil zastávku v boxech na další, 53. kolo. Zastávka byla příkladně rychlá, ale i tak si Hamilton nedokázal udržet vedení a vrátil se na trať až za Vettela, těsně před Ricciarda. Do konce závodu v tu dobu zbývalo už jen 8 kol.

Hamilton ale Vettela dojel a začal si hledat místo, kde by úřadujícího mistra světa předjel. A našel. V 54. kole Vettela v DRS zóně předjel. V tu dobu odstoupil z technických důvodů ze závodu Button.

V 55. kole, ale začal Ricciardo s Alonsem, který jel hned za ním, Vettela velice rychle dojíždět. Stejně tak Raikkonen dorážel na, v tu dobu šestého Bottase.

Vergne dostal v 57. kole znovu penalizaci 5s Stop and go a opět za krácení tratě, to ho ale vyburcovalo k lepším výkonům a ještě v 59. kole předjel Hulkenberga a v 60. kole předjel i Raikkonena a pak dokonce i Bottase. Musel totiž najet čas, neboť na konci závodu mu bude připočítáno oněch 5 sekund za penalizaci. Závod se nepovedlo dojet až do konce neboť vypršel časový limit dvou hodin. Těsně předtím ale Bottasovi odešly gumy, a tak ho předjeli postupně Perez, Raikkonen, Hulkenberg i Magnussen.

První místo nakonec získal Hamilton, druhé Vettel a třetí Ricciardo. Hamilton se tak posouvá na první místo v šampionátu.

Na celkové výsledky se můžete podívat zde, je ale potřeba připočíst Vergnemu 5s za penalizaci:

F1-zavod-singapore

Ondřej Šiman


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru