FORD_RANGER_THUNDER- (1)

S novým provedením Ford Ranger Thunder získá pick-up Ranger ještě dramatičtější vzhled a bohatší výbavu. První vozy dorazí k zákazníkům koncem léta.

Ranger Thunder bude v Evropě nabízen v počtu pouhých 4500 vozů. Vyznačuje se exkluzivním ztvárněním interiéru i exteriéru a pohání ho motor Ford Bi-Turbo 2.0 EcoBlue o výkonu 157 kW/213 koní a točivém momentu 500 Nm, sériově spřažený s 10stupňovou samočinnou převodovkou. Jde o pohonnou jednotku, kterou známe z Rangeru Raptor. Nový model vychází z oblíbené varianty Ranger Wildtrak.

Robustní a nezaměnitelný vzhled

Ford Ranger Thunder je nabízen v jediné specifikaci, jejíž nepřehlédnutelné designové detaily akcentují exkluzivitu modelu a jeho dobrodružný charakter.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2020: Ouředníček kličkoval mezi kameny a v 9. etapě dojel na 26. místě

Model kombinuje šedý lak Sea Grey s exkluzivními černými 18palcovými koly z lehké slitiny a přední maskou, zadním nárazníkem, ochrannými prvky, uložením mlhových světlometů, aerodynamickým ochranným rámem za kabinou a klikami dveří vyvedenými v černém odstínu Ebony. Na masce chladiče a rámu za kabinou se objevují červené detaily, zatímco přední dveře na obou stranách i zadní víko nákladového prostoru čelo zdobí emblémy „Thunder“ s trojrozměrným efektem. Logo „Ranger“ dostalo matně černou povrchovou úpravu.

Sériově dodávané LED světlomety i zadní sdružené svítilny mají tmavé rámečky. Ranger Thunder standardně nabízí rovněž ochrannou vložku korby a rolovací kryt, což jsou u zákazníků Rangeru často žádané položky. Novinkou ve výbavě je praktická posuvná dělící přepážka nákladového prostoru.

Test Ford Ranger Raptor 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 4×4 (2019)

V komfortním a atraktivním interiéru čekají na zákazníky sedadla s kombinovaným čalouněním kůže/vinyl v odstínu Ebony a kontrastními červenými emblémy „Thunder“. Na volantu, sedadlech, palubní desce i dalších místech se objevují červené švy. Standardně dodávané černé vkládané koberce pak kontrastují s červeně podsvícenými prahovými lištami.

Osvědčený pohon

Pod kapotou Rangeru Thunder pracuje výkonný vznětový motor Bi-Turbo 2.0 EcoBlue, přeplňovaný dvěma sériově zapojenými turbodmychadly. Menší z nich zlepšuje odezvu motoru a průběh točivého momentu v nízkých otáčkách, zatímco při vyšších pístových rychlostech se uplatní větší dmychadlo, které pomůže agregátu dosáhnout maximálního výkonu.

Desetistupňová samočinná převodovka již prokázala svoje přednosti v tak rozmanitých modelech, jako jsou Ford F-150 a Ford Mustang. Vyznačuje se širokým rozpětím převodů a schopností adaptace na provozní podmínky v reálném čase. Pro každou situaci tak dokáže zvolit nejvhodnější převodový poměr z hlediska dynamiky, kultivovanosti a hospodárnosti.

Terénní potenciál Rangeru Thunder je podpořen vyzkoušeným systémem pohonu všech kol. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 dle cyklu WLTP začínají na 9,1 l/100 km, respektive 239 g/km.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2020: Ouředníček a Křípal v 1. etapě bloudili, zapadli i opravovali defekty

Loňský rok by pro Ranger historicky nejúspěšnější za celou dobu jeho působení na evropském trhu, když si oblíbený pick-up připsal 52 500 prodaných vozů

Cena Fordu Ranger Thunder pro ČR je 1 210 480 Kč bez DPH.