Ford oznámil, že Ranger Raptor nové generace se zúčastní jednoho z nejtěžších terénních závodů na světě, SCORE International Baja 1000. Ranger Raptor bude závodit na nízkouhlíkové biopalivo, čímž demonstruje potenciál těchto paliv v nejnáročnějších podmínkách.
Divize Ford Performance spolupracovala na vývoji a přípravě závodní verze nového Rangeru Raptor s australským týmem Kelly Racing a s americkým týmem Lovell Racing. Lovell Racing, vedený několikanásobným off-road šampionem a členem Síně slávy terénního motorsportu Bradem Lovellem, je jedním z klíčových off-road týmů Ford Performance.
Ranger je pro Ford již dlouho celosvětovou ikonou. Závodní vůz byl vyroben a testován v Austrálii, odkud zamířil do USA k závěrečnému testování před vytrvalostním závodem.
„Účastí v tomto závodě navazujeme na stovky tisíc kilometrů najetých při testování v rámci vývoje a posouváme Ranger Raptor do nových extrémů,“ řekl Brian Novak, vedoucí off-road motorsportu ve Ford Performance. „Baja 1000 je náročný závod a často se využívá i pro testování terénních vozů,“ dodal. „Jsme nadšeni, že se tohoto extrémního podniku můžeme s Rangerem Raptor zúčastnit.“
Závod Baja 1000, který se koná na poloostrově Baja California, je považován za jeden z nejprestižnějších terénních maratonů. Přitahuje závodníky z celého světa, kteří touží zdolat kilometry zrádného pouštního terénu, strmých srázů a náročných stoupání.
V minulosti na Baja úspěšně závodily vozy F-150 Raptor i Ford Bronco. Ať už šlo o sériový F-150 Raptor z roku 2017, který skončil na stupních vítězů a domů dojel po vlastní ose, o vývoj závodního prototypu Bronco R a ověření současného sériového Bronca nebo o legendární celkové vítězství z roku 1969, vozy Ford zde mají dlouhou tradici.
Ford Performance věří, že Ranger Raptor je na tuto výzvu připraven. Je postaven podle pravidel třídy SCORE, jejímž smyslem je ukázat schopnosti sériových pick-upů. V závodě pojede na biopalivo Shell.
„Nasazení nízkouhlíkových paliv v závodech jako Baja 1000 může pomoci rychleji rozšířit biopaliva a další technologie čisté energie a přispět k jejich širší dostupnosti a příznivějším cenám,“ řekla Cynthia Williams, globální ředitelka Fordu pro udržitelnost, homologaci a compliance.
Ford usiluje o dosažení uhlíkové neutrality ve všech svých automobilech, provozech a dodavatelském řetězci nejpozději do roku 2050 a o dosažení vědecky podložených průběžných cílů do roku 2035. Zatímco značka uvádí na trh elektrifikované verze svých nejoblíbenějších modelů, zároveň pokračuje i ve výzkumu a vývoji alternativních pohonných hmot pro všechna svá vozidla včetně závodních. V perspektivě „well-to-wheels“ (z vrtu až ke kolům), která zohledňuje celkové emise z výroby i spotřeby paliv, mohou vozy na alternativní paliva dosahovat nižších emisí skleníkových plynů než ekvivalentní modely spalující běžné pohonné hmoty.