ford-mustang_mach_e-reklama

Ford připravil spoty na elektromobily. Použil v nich typické řeči Čechů

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Ford -  29. 11. 2022


Nedostatečný dojezd na jedno nabití nebo řídká síť nabíjecích stanic, to jsou podle průzkumů nejčastější důvody, proč čeští řidiči zatím nechtějí uvažovat o pořízení elektromobilu. Vývoj jde nicméně rychle dopředu a většina těchto výhrad dnes již neplatí. Český Ford proto spouští novou lokální osvětovou kampaň, která nejčastější obavy z vlastnictví elektrického vozu vyvrací.

„Jako jeden z lídrů přechodu na elektromobilitu v Evropě cítíme společenskou odpovědnost připravit na tuto změnu českou veřejnost,“ vysvětluje Libor Beneš, Country Manager značky Ford pro Českou republiku. „Elektromobily i nabíjecí infrastruktura se rychle zdokonalují. S vozem poháněným elektřinou se dnes žije stejně snadno, a v některých ohledech i snadněji než s běžným automobilem na benzín či naftu. Na konkrétních příbězích ze života chceme ukázat, že moderní elektrické vozy zcela splňují běžné potřeby a požadavky českých řidičů.“

Přečtěte si také:  Nové BMW X3 M by mělo být elektrické, spalovací motory pro X3 by ale zůstat měly

Scénáře jednotlivých spotů reagují na komentáře ze sociálních sítí, diskuse se zákazníky i zpětnou vazbu od prodejců Ford. Všechny příběhy mají reálný základ a český motorista se s nimi dokáže snadno ztotožnit, ať už jde o využitelnost vnitřního prostoru, dojezd na jedno nabití nebo hustotu nabíjecí sítě.

Kampaň pro Ford zpracovala a vytvořila digitální agentura WeDigital v koprodukci s butikovou kreativní produkcí Final_2. Ta si zakládá na propojování reklamních trendů s klasickým filmovým vyprávěním. “Tři příběhy nahlíží na vztah otce (Martin Učík) a dcery (Charlotte Doubravová), která si poprvé koupila elektromobil. Skrze jejich vzájemné špičkování se nám povedlo znázornit střet dvou generací,” říká režisér Martin Marko. “Při tvorbě se inspirujeme kreativními procesy ze zahraničí. Naši režiséři zkouší s herci a scénáře ladí společně. Je to sice časově náročné, ale výsledek stojí za to,” vysvětluje Jan Chramosta, kreativní ředitel Final_2.

Přečtěte si také:  Elektrický off-road je tady. Volkswagen představil koncept terénního elektromobilu ID. XTREME

Délka spotů je netradičně delší než 30 sekund. “Věříme, že i když má reklamní spot přes minutu, tak právě díky kreativě postavené na reálných situacích, se kterými se diváci mohou ztotožnit, je přiměje k udržení pozornosti a delší době dokoukání. Mimo tyto hlavní spoty jsou v plánu i kratší formáty, které budou napomáhat zvýšení dosahu celé kampaně,“ dodává Andrea Hurychová za WeDigital.

Prodeje elektromobilů rychle rostou v celé Evropě i v České republice. Podle Centra dopravního výzkumu bylo k 30. září 2022 v ČR registrováno 13 185 osobních automobilů s čistě elektrickým pohonem. Za prvních 10 měsíců letošního roku vzrostl dle statistik Svazu dovozců automobilů počet jejich registrací meziročně o 56 %.

Přečtěte si také:  Test Mercedes-Benz EQB 300 4Matic | elektromobil (2022)

Evropský parlament v červnu odhlasoval stanovení nových cílů emisí CO2 pro osobní a lehká užitková vozidla včetně požadavku Evropské komise, aby do roku 2035 bylo 100 % nových vozidel prodávaných v EU bezemisních. Ford se přitom zavázal, že již od roku 2030 bude v Evropě prodávat osobní automobily výhradně s elektrickým pohonem a již v roce 2026 plánuje na kontinentu prodat celkem 600 000 elektromobilů.

Štítky: , , , ,


google_news Odebírejte auto-mania.cz na Google News!


6 názorů na “Ford připravil spoty na elektromobily. Použil v nich typické řeči Čechů”

  1. Naprosto opomenuli nejčastější výhradu čechů- cena elektromobilůje minimálně 2* vyšší než spalovacích aut, nízká životnost akumulátorů a vysoká cena náhradních prakticky znemožní prodej ojetých elmobilů!!

  2. Výrazně se zdražila elektřina a jízda ropákem vychází levněji. Někdy skoro 2x levněji.
    V německu si pořizují elektromobil jako druhý automobil do města aby se cítili zeleně. Ale při tomto použití je elektromobil naprosto neekologický vzhledem k emisím při výrobě a najede za rok celkem málo km.

    1. Emise při výrobě elektroauta se vyrovnají spalováku po několika desítkách tisíc km. Pak už je elektroauto čistější

  3. Dezider Gondolán

    1) Závratná pořizovací cena elektromobilu.
    2) Zoufalý dojezd elektromobilu zejména v zimě.
    3) Dlouhá doba nabíjení.
    4) Zdražující elektřina.
    5) Málo dobíjecích míst.

  4. Myslim ze tahle KAMPAŇ 🤣 je nesmysl, jako elektricka auta a myslenka ze to zmeni oteplovani planety !!!

    1. Ford v tom není sám. Snad všichni výrobci dnes BEV propagují, jen někteří si troufnou poznamenat, že je model k dispozici i se spalovacím motorem.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *