Slavný německý okruh Nürburgring Nordschleife (Severní smyčka) je pro vývoj sportovních vozů zlatým standardem. A Ford Mustang GTD modelového roku 2025 je prvním vozem americké značky, který dokázal zajet kolo pod sedm minut.
Mustang GTD s výkonem 815 koní, řízený jezdcem týmu Multimatic Motorsports Dirkem Müllerem, zajel na okruhu přezdívaném „Zelené peklo“ oficiálně certifikovaný čas 6:57:685. Podle oficiálních záznamů Nürburgringu je to pátý nejrychlejší čas sériového sportovního vozu a Mustang GTD je teprve šestým vozem v této třídě, který překonal sedmiminutovou hranici. Pokud bychom se podívali na některé konkurenční časy, pak se kolem tohoto času podle webu fastestlaps.com pohybují například:
- Lamborghini Huracán Performante: 6:52.01
- Mercedes-AMG GT Black Series: 6:52.54
- Porsche 911 GT3 RS (992): 6:54.99
- Porsche 911 GT3 (992): 6:55.34
- Porsche 918 Spyder: 6:57.00
- Porsche 911 GT2 RS (991): 6:58.00
- Ferrari 296 GTB: 6:58.70
- Lamborghini Aventador LP750-4 SV: 6:59.73
- Ferrari 488 Pista: 7:00.03
Čas splňuje cíl, který stanovil generální ředitel Jim Farley při debutu Mustangu GTD v srpnu 2023.
„Tým, který stojí za Mustangem GTD, využil poznatky získané během desetiletí na závodních tratích a zkonstruoval Mustang, který může konkurovat nejlepším světovým superautům,“ řekl Jim Farley, prezident a generální ředitel společnosti Ford. „Jsme hrdí na to, že jsme první americkou automobilkou disponující vozem, který dokáže zajet kolo na Nürburgringu pod sedm minut, ale nejsme spokojeni. Víme, že s Mustangem GTD můžeme ještě mnoho času získat. Určitě se k tomu vrátíme.“
Úspěch Fordu Mustang GTD na Nürburgringu je výsledkem práce malého, obětavého týmu inženýrů a konstruktérů, kteří během dvou let neúnavně pracovali na tom, aby ze závodního vozu Mustang GT3 vytvořili vůbec první supersportovní Mustang. Společnost Ford zdokumentovala jejich úsilí v období před měřeným pokusem na Nürburgringu v 13minutovém dokumentárním filmu The Road To The Ring, který popisuje náročnost, dramatičnost a emoce spojené s vývojem Mustangu GTD.
Tento dokument představuje pohled do zákulisí testování Mustangu GTD, od ikonických amerických tratí, jako je Sebring, až po vývojové testy na Nürburgringu. Vystupují v něm Farley, Muller, technický ředitel společnosti Multimatic Larry Holt, hlavní programový inženýr Mustangu GTD Greg Goodall a vedoucí designu Mustangu GTD Anthony Colard, jakož i další členové týmů Ford a Multimatic.
Mustang GTD představuje vrchol schopností Mustangu a těží z poznatků získaných v rámci programu Ford Performance Motorsports a Multimatic Motorsports Mustang GT3, zejména v oblasti aerodynamiky a nastavení pro tratě, jako je Nürburgring. Mustang GTD však nepodléhá pravidlům a předpisům závodů GT3, které zakazují většinu technologií umožňujících zajet kolo na Nürburgringu pod sedm minut.
To zahrnuje karbon-keramické brzdy, aktivní aerodynamiku, přeplňovaní kompresorem a poloaktivní odpružení. Karoserie z uhlíkových vláken je známá ze závodů GT3.Mustang GTD, který zajel kolo pod sedm minut, obsahoval and rámec standardního provedeníbezpečnostní výbavu pocházející z motorsportu, kterou Nürburgring nařizuje. To zahrnuje soutěžní sedadlo s pětibodovým bezpečnostním pásem a ochrannou klec.