Dnes se považuje za standard, že všechna nová auta projdou crash testy bez ztráty kytičky a s pětihvězdičkovým hodnocením. Bylo by to poměrně pozdvižení, kdyby tomu tak nebylo. Jenomže kvalitu a bezpečnost aut, která jsou k dostání v Evropě, vyvažuje jejich vyšší cena. Pak jsou tu ale státy, kde by tak vysoká cena za nové auto být nemohla, protože by se neprodalo. Aby tedy automobilky mohly působit i na těchto trzích a aby si i tamní zákazníci mohli auta kupovat, musejí se tomu přizpůsobit.
Ta přizpůsobení jsou různá. Některé značky hodně osekají výbavy aut, často se také upravují bezpečnostní prvky některých modelů. Ve výsledku mají jen ty základní. Všechny ty moderní asistenty, kamery a čidla, která máme v Evropě povinně, jsou pro tyto trhy a zákazníky velkou neznámou.
Důkazem budiž crash testy pořádané latinskoamerickou odnoží organizace Euro NCAP, která se jmenuje Latin NCAP. Ta si vzala do parády třeba i Fiaty Argo a Cronos. Italské modely jsou určeny pro Argentinu a Brazílii a oba z testů vyšli s nulou hvězdiček, tedy s nejhorším možným výsledkem. Mají totiž fakticky jen dva čelní airbagy a bezpečnostní pásy. Nic víc. A to k úspěšnému hodnocení v testech opravdu nestačí.
Za ochranu dospělých cestujících dostaly modely jen 24,37 %, dětských pak dokonce jen 9,91 %. U ochrany chodců to bylo o něco lepší, ale ani tak není výsledek 36,91 % nijak pozitivní.
K výsledkům už se vyjádřila i značka Fiat a oznámila, že tyto modely projdou vylepšením tak, aby odpovídaly současným bezpečnostním standardům. S největší pravděpodobností to ale znamená, že se i zvýší jejich cena.
Ovšem ne všechna latinskoamerické modely v testech zklamaly. Velkým překvapením byl Volkswagen Taos, který v tamním NCAP dostal pětihvězdičkové ocenění. Dospělé zvládne ochránit na 90,23 %, děti na 89,8 % a chodce na 60,61 %.
„Pět hvězdiček pro model Taos je milníkem v nejnovějších protokolech Latin NCAP a zároveň znamená výzvu pro všechny výrobce, aby usilovali o co nejvyšší hodnocení,“ uvedl generální tajemník Latin NCAP Alejandro Furas. „Taos je lokálně vyrobený produkt, který svým cestujícím a zranitelným účastníkům silničního provozu nabízí globální standardy bezpečnosti,“ dodal.
Příčinou zdražování aut (obecně inflace) není zelená politika EU, ale nerovnováha na trhu. V oběhu je příliš mnoho peněz a neodpovídá tomu výroba. Na vině je politika centrálních bank, které dlouhá léta tiskly peníze a půjčovaly je komerčním bankám zadarmo. Přestože je krize a výroba prudce padá, platy se zvyšují, a to nemůže skončit jinak než obří inflací.
Za to šílené zdražování všeho můžeme poděkovat – komu jinému než – šílenému vedení EU a jejich cestě do pekel zvané Zelený úděl, dokud budou tito šílenci u moci, povedou Evropu do pekel!!!
A u nás snad může být taková vysoká cena?Lidi nemají pomalu na jídlo,ale ceny aut jsou vysoko jako kdyby byli všichni strašně bohatý.Já tohle nechápu,a nikdy nepochopím.Na co si tu stále hrajeme?