Fiat na autosalonu v Ženevě: Nové Tipo, koncept Fullback a Kung-fu Panda

Autor: Tisková zpráva - 1. 3. 2016


Značka Fiat si zvolila proslulý mezinárodní autosalon v Ženevě jako místo, kde vůbec poprvé představí kompletní rodinu Tipo. Ke čtyřdveřovému sedanu, vítězi prestižní ankety Autobest a držiteli titulu Nejlepší automobil ke koupi roku 2016, se připojují pětidveřový hatchback a kombi.

Mezi další novinky patří i nový model 124 Spider, který je již možné na hlavních trzích regionu EMEA objednávat, a také výstavní model na bázi pick-upu Fullback navržený pro řidiče, kteří rádi tráví svůj volný čas dynamickým způsobem. Rodinu 500 posílí nový model 500 ve verzi S, SUV 500X, které nadále nabírá na popularitě a objemech prodeje, a model 500L, jež je ve svém segmentu jedničkou na trhu. Tato vozidla mají sice různorodé určení a charakter, ale sdílejí společnou předlohu, kultovní pětistovku. Chybět nebude samozřejmě ani prostor pro stylovou a pohodlnou Pandu, které bude dělat společnost bonbónek v podobě výstavního modelu Kung-Fu Panda inspirovaného třetím dílem stejnojmenného animovaného filmu od společnosti DreamWorks.

Rodina Tipo

Od své premiéry na istanbulském autosalonu v roce 2015 a prezentace mezinárodnímu tisku v listopadu loňského roku stihl nový Fiat Tipo získat jednu z nejprestižnějších cen v automobilovém světě. Porota Autobest složená z 26 motoristických novinářů z nejváženějších evropských periodik udělila modelu Tipo titul Nejlepší automobil ke koupi roku 2016.

Toto ocenění jen podtrhuje neobyčejné rysy designu, kvality, komfortu a všestrannosti. Zároveň odměňuje i mimořádnou nabídku, která je zaměřená na maximalizaci hodnoty za vynaložené peníze, což je zásadním konceptem celé rodiny funkčních vozidel Fiat, mimo jiné shrnutým pod výstižným sloganem „Stačí málo, abyste získali hodně“.

Premiéra dvou nových modelů na autosalonu v Ženevě znamená, že značka Fiat se do segmentu malých vozidel vrací s kompletní nabídkou. Modelová řada Tipo, která kromě čtyřdveřového sedanu zahrnuje nyní i pětidveřový hatchback a kombi, představuje jednoduchou a komplexní nabídku, která míří přímo do srdce trhu.

V expozici v Ženevě se představí čtyřdveřový sedan v černé metalíze Cinema s výbavou Lounge a vznětovým přeplňovaným motorem 1.6 MultiJet II Euro 6 o výkonu 120 k. Model se ukazuje jako velmi úspěšný a za pouhé dva měsíce od svého uvedení na trh nasbíral již přes 20 000 objednávek.

Řadu Tipo nyní doplňuje pětidveřový hatchback a kombi, které se představí rovněž ve výbavě Lounge. Pětidveřový hatchback Tipo se představí ve dvou provedeních, v červené metalíze Amore a s motorem 1.6 MultiJet II Euro 6 o výkonu 120 k a v šedém odstínu Maestro s motorem 1.3 MultiJet II o výkonu 95 k. Ve dvou verzích se bude prezentovat i provedení kombi, v šedé metalíze Colosseo a v modrém odstínu Mediterraneo. Obě vozidla jsou osazena motory v emisní specifikaci Euro 6 a s výkonem 120 k. V prvním případě se jedná o moderní vznětový přeplňovaný agregát 1.6 MultiJet II, v druhém o zážehový motor 1.4 T-Jet.

Tyto tři karosářské verze sdílejí stejné hodnoty, ale každá z nich má jedinečnou osobitost i povahu, stejně jako jejich cílové skupiny, ať už rodiny, páry nebo mladí řidiči.

Rodina Tipo byla vyvinuta podle koncepce „Schopnosti místo ozdůbek“ a nabízí skutečně podstatný obsah kombinující tradiční hodnoty značky: funkčnost, jednoduchost a osobitost.

Ve všech svých podobách je Fiat Tipo charakteristický dynamickým stylem a silným charakterem. Jednoduchost nabídky poskytuje zákazníkovi snadnou orientaci mezi dostupnými motory i výbavami, které však dokonale míří do srdce segmentu.

Funkčnost byla jednou z charakteristických vlastností značky Fiat přes 80 let a přispěla ke vzniku mnoha úspěšných modelů. V tomto případě se pečlivý design promítá do nepřekonatelné prostornosti interiéru i objemu zavazadlového prostoru v dané kategorii, jako i mimořádné všestrannosti použití, zvláště ve verzi kombi.

Pokud jde o vnější rozměry, pětidveřový model je 4,37 m dlouhý, 1,79 m široký a 1,49 m vysoký, zatímco kombi přidává dalších 20 cm délky na celkových 4,57 m. Výška u kombi vzrostla na 1,52 m díky standardním střešním ližinám, šířka pak zůstala nezměněna.

Objem zavazadlového prostoru pod krycím platem nebo roletou je na vrcholu dané třídy: 440 litrů v případě pětidveřového modelu a 550 litrů u kombi, které navíc zahrnuje inovativní řešení pro flexibilitu použití.

Nový vůz je vybaven osvědčenou koncepcí zavěšení, jež zaručuje přesné řízení, skvělé jízdní vlastnosti a vynikající komfort. Vpředu je osazen nezávislým zavěšením typu McPherson a vzadu klikovou nápravou s vlečenými rameny spojenými torzní příčkou. Obě řešení prošla optimalizací z hlediska hmotnosti, čímž přispívají k nízké spotřebě paliva.

Uvedení řady na trhy regionu EMEA sleduje jednoduchou a přímočarou logiku. K dispozici jsou tři druhy karoserie, tři stupně výbavy, tři varianty motorů s třemi typy paliva a tři typy převodovek. Pětidveřový hatchback a kombi budou nabízené ve výbavách Pop, Easy a Lounge. Motory v emisní specifikaci Euro 6 zahrnují zážehový, vznětový a dvoupalivový (benzin/LPG) systém. Převodovka může být manuální, automatická dvouspojková a automatická s tradičním měničem momentu.

V ryzím stylu značky Fiat jsou oba přírůstky rodiny Tipo vybavené mnoha chytrými řešeními, která usnadňují život celé posádce. Příkladem mimořádně velkorysé standardní výbavy a současně významnou novinkou je inovativní infotelematický systém UConnectTM 7″ HD LIVE se 7palcovou barevnou dotykovou obrazovkou s vysokým rozlišením, kterou může uživatel ovládat stejně jako tablet.

Tato poslední vývojová verze systému zahrnuje hands-free rozhraní Bluetooth, streamování hudby, čtečku SMS zpráv, funkci rozpoznávání hlasu, vstupy AUX a USB s integrací iPodu, ovládání na volantu a na přání také zadní parkovací kameru či nový vestavěný navigační systém TomTom 3D.

Zákazníci budou vždy ve spojení se světem díky službám UConnectTM LIVE, a to přímo přes dotykovou obrazovku rádia.

Uživatelé, kteří si stáhnou zdarma aplikaci UConnectTM LIVE z Apple App Store nebo Google Play do svých chytrých telefonů, mohou využít výhody služeb UConnectTM LIVE, včetně streamování hudby přes Deezer a Tune In, novinek z Reuters, navigace s TomTom LIVE a nepřetržitého kontaktu s přáteli na Facebooku a Twitteru. Pomocí aplikace eco:Drive mohou uživatelé nejen ušetřit, ale současně být i ohleduplní k životnímu prostředí, díky aplikaci my:Car pak dokonale kontrolovat stav svého vozu.

Systém UConnectTM 7″ HD LIVE nabídne během několika málo měsíců také aplikace CarPlay a Android AutoTM.

Aplikace Apple CarPlay umožňuje řidiči používat iPhone ve vozidle tím nejintuitivnějším způsobem. Apple CarPlay propojuje iPhone s obrazovou a ovládacími prvky vozu. Uživatelé budou moci uskutečňovat hovory, přistupovat ke svým hudebním souborům, odesílat a přijímat textové zprávy, získávat informace o trase a mít řadu dalších možností, aniž by byla jakkoliv snížena jejich pozornost na řízení.

Aplikace Android Auto poskytuje řidiči užitečné informace zorganizované do jednoduchých karet, které se objevují pouze v případě potřeby. Tato funkce umožnuje přístup k mapám Google s hlasovým naváděním k cíli, dopravními informacemi v reálném čase a naváděním do jízdních pruhů či k hudbě Google Play Music a dalším hudebním službám. Nechybí možnost uskutečňovat telefonické hovory a přijímat či odesílat textové zprávy při ničím nerušené pozornosti na řízení.

Nové karosářské verze řady Fiat Tipo byly navržené tak, aby vyhověly budoucím potřebám a cílům. Vozidla byla navržena v italském stylistickém centru Fiat a vyvíjena v Turecku ve spolupráci se společností Tofaş R&D, která je jedním z největších výzkumných a vývojových center skupiny FCA. Vyráběná budou v továrně Tofaş v turecké Burse, jedné z nejvyspělejších automobilových továren na světě, která byla oceněna zlatou medailí World Class Manufacturing.

Interiér a zavazadlový prostor

Pětidveřový hatchback a kombi Fiat Tipo jsou příjemné a praktické podobně jako dříve představený čtyřdveřový model a jsou předurčené pro uvolněné a komfortní cestování. Za účelem dosažení tohoto cíle se tvůrci inspirovali nejmodernějšími ergonomickými modely, které jim pomohly definovat parametry určující kapacitu vozidla a pohodlí na jeho palubě. Výsledkem je vynikající ergonomie modelu Tipo. Pohodlí se zde snoubí s perfektní pozicí za volantem, řadou možností uspořádání interiéru, skvělou dosažitelností na všechny ovládací prvky a výhledem z vozu.

V hatchbacku a kombi Fiat Tipo může cestovat pohodlně pět dospělých cestujících. Sedadla jsou navržena pro osoby 1,88 metru vysoké, ať už sedí vpředu či vzadu. Prostor pro nohy je na vrcholu daného segmentu. Mezi okrajem předního sedadla a patou spolujezdce je k dispozici 107 cm, vzadu pak tato míra dosahuje 934 cm. Posledně jmenovaná hodnota je přitom typická pro vozidla vyššího automobilového segmentu. Neméně důležité je i to, že na prostředním sedadle vzadu je dostatek prostoru pro příjemné cestování i pro dospělého cestujícího.

Prvotřídní je rovněž kapacita zavazadlového prostoru, která u pětidveřového hatchbacku činí 440 litrů a u kombi 550 litrů. Posledně jmenovaná varianta využívá řadu řešení zvyšujících pohodlí a využitelnost zavazadlového prostoru. Práh zavazadlového prostoru je nízký a ničím nenarušený, což usnadňuje nakládání i rozměrnějších a těžších předmětů. Ložná plocha je navíc nastavitelná, což znamená, že ji lze pro maximální kapacitu snížit a uzamknout v úhlu 40°. V tomto případě je totiž možné využít i prostor, který se jinak nachází pod podlahou. Po stranách zavazadlového prostoru se nacházejí dvě boční schránky pro uložení menších předmětů. Tyto úložné boxy lze ale za účelem využití celé šířky vozu snadno odstranit.

Roleta překrývající nákladový prostor může být odstraněna jednou rukou a uložena pod podlahu. Další pohodlí při přepravě nákladu či zavazadel poskytují dvě světla, dva věšáky na batohy či čtyři kotvící oka v podlaze. A v případě, že by základní objem v podobě 550 litrů nebyl dostatečný, je možné zadní dělená sedadla (v poměru 60/40) sklopit a složit, čímž vznikne zcela rovná ložná plocha o délce až 1,8 m.

Všechny modely rodiny Tipo jsou charakteristické řadou úložných přihrádek různých tvarů a kapacit (o celkovém objemu 12 litrů), jež uspokojí potřeby všech cestujících. Tyto snadno dosažitelné prostory skvěle pojmou osobní předměty, chytré telefony, herní konzole, lahve s pitím, mince a mnoho dalších drobností. Nechybí zde ani mediální centrum pro připojení zařízení, které je situované před řadicí pákou.

K maximálnímu komfortu přispívá také vynikající pozice za volantem a nový přístrojový panel, které umožňují skvělý výhled z vozu. Ostatně pozice za volantem patří mezi silné stránky řady Tipo.

Úhel volantu poskytuje řidiči pocit bezpečí a kontroly. Ergonomicky byly navržené i další ovládací prvky včetně klimatizace či rádia, díky čemuž jsou řidičem snadno dosažitelné i bez potřeby spuštění očí ze silnice. Skvělý komfort si však užívají i ostatní cestující. Zásluhu mají na tom perfektní tvar a hustota výplní zadních sedadel, které navíc pohodlně pojmou až tři dospělé cestující.

Motory a převodovky

Pětidveřová a kombi verze modelu Fiat Tipo nabízí upravenou paletu motorizací (všechny ve specifikaci Euro 6 pro evropský trh), a to ve třech různých objemech a se třemi volbami paliva. Jedná se o vznětový přeplňovaný motor 1.3 MultiJet o výkonu 95 k a 1.6 MultiJet o výkonu 120 k, rovněž ve verzi ECO, dále zážehové motory 1.4 16v Fire o výkonu 95 k, 1.4 T-Jet o výkonu 120 k a 1.6 E-torQ se 110 k. Nabídku doplňuje dvoupalivový motor 1.4 T-Jet o výkonu 120 k, který spaluje benzin a LPG. K dispozici jsou tři typy převodovek: manuální pětistupňová pro motor 1.3 MultiJet a šestistupňová pro ostatní motorizace, dále automatická převodovka s měničem momentu pro zážehový motor 1.6 a automatická dvouspojková převodovka pro agregát 1.6 MultiJet 120 k.

  • Motor 1.4 16v Fire 95 k
    Základní motorizací nového modelu Fiat Tipo je odolný a spolehlivý zážehový motor 1.4 16v Fire. Poskytuje výkon 95 k při 5500 ot./min a nejvyšší točivý moment 125 Nm při 4250 ot./min. Tato pohonná jednotka je kombinována s šestistupňovou manuální převodovkou a je charakteristická řadovou čtyřválcovou konstrukcí s ventilovým rozvodem DOHC a přímým ovládáním ventilů. Motor zahrnuje sací potrubí s optimalizovaným prouděním a vyznačuje se zvlášť vysokou objemovou účinností v celém spektru otáček, což znamená vynikající výkon a současně velmi nízké provozní náklady.
  • Motor 1.4 T-Jet 120 k
    Vynikající pohonná jednotka 1.4 T-Jet 120 k se vyznačuje spolehlivostí, kompaktními rozměry a skvělým kompromisem mezi energickými jízdními vlastnostmi a nízkými provozními náklady. Tento konkrétní příklad downsizingu zahrnuje osvědčená technologická řešení, jakým je například turbodmychadlo zajišťující dobrý výkon a nízkou spotřebu paliva bez ztráty potěšení z jízdy.Zážehový přeplňovaný motor 1.4 poskytuje výkon 120 k (88 kW), který je dosahován při 5000 ot./min, a nejvyšší točivý moment 206 Nm při 2500 ot./min. Díky tomu poskytuje vysokou pružnost, nízkou potřebu využití šestistupňové manuální převodovky a skvělou odezvu na povely řidiče. Tomu napomáhá i turbodmychadlo s nízkou setrvačností umožňující dosažení nejvyššího výkonu při každém sešlápnutí pedálu plynu bez nepříjemné prodlevy, která je typická pro přeplňované motory.Tento motor je nabízen také v dvoupalivové verzi spalující benzin a LPG. Použití nejnovějších technologií umožnilo splnit přísné emisní předpisy Euro 6, zvýšit dojezd a zajistit výkonové parametry velmi podobné zážehové verzi. To vše při nižších provozních nákladech díky použití paliva s nižší cenou než benzin nebo nafta.Na rozdíl od dodatečných LPG přestaveb v rámci aftermarketu je přeplňovaný motor 1.4 LPG Turbo 120 k montován již v rámci výroby, a využívá tak specifické materiály a komponenty jako i speciální technologie. Například ventilová sedla a sací i výfukové ventily byly přepracované z důvodu snížení opotřebení a dosahují stejné životnosti a výkonu, jak je tomu u benzinové verze. Je zřejmé, že tento tovární systém LPG, který je certifikovaný, testovaný a garantovaný značkou Fiat, dosahuje maximální kvality a spolehlivosti.
  • Motor 1.6 E-torQ 110 k
    Pro ty, kteří hledají vůz nabízející maximální komfortní jízdní vlastnosti, je nejlepší volbou zážehový motor 1.6 E-torQ o výkonu 110 k a točivém momentu 152 Nm, který je kombinován s šestistupňovou automatickou převodovkou s měničem momentu.Tato pohonná jednotka vyniká lehkou konstrukcí díky použití řady exkluzivních prvků a grafitem potaženými písty, které byly optimalizované z hlediska snížení tření a hmotnosti. Kované ojnice a hliníková olejová vana pak dále přispívají ke snížení celkové hmotnosti.
  • Motory 1.6 MultiJet II 120 k a 1.3 MultiJet 95 k
    Všechny modely nabízejí volbu vznětového přeplňovaného motoru 1.6 s druhou generací technologie MultiJet, která zaručuje příjemnou a zábavnou jízdu a také nízké provozní náklady.Vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.6 MultiJet II produkuje výkon 120 k při 4000 ot./min a může být kombinován s šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou, která zajišťuje nepřetržitý přenos točivého momentu a tím i trakci. Díky použití turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek poskytuje tento motor nejvyšší točivý moment 320 Nm při extrémně nízkých otáčkách, a to jen 1500 ot./min, což přináší zřejmou výhodu ve smyslu pružnosti. Tyto pozoruhodné výkonové parametry jsou dosahované při současně velké ohleduplnosti k životnímu prostředí. Motor plní emisní normu Euro 6 a je maximálně účinný ve smyslu spotřeby paliva i produkce emisí CO2. Fiat Tipo 1.6 Multijet II o výkonu 120 k zaznamenává v kombinovaném provozu spotřebu paliva jen 3,7 l/100 km a emise CO2 jen 98 g/km.Motor 1.3 MultiJet II o výkonu 95 k zaručuje vysoký výkon a extrémně nízké provozní náklady. Tato chlouba motorářů skupiny FCA poskytuje komfortní jízdní vlastnosti bez ztráty potěšení z jízdy. Motor je kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou. Nejvyšší výkon činí 95 k při 4000 ot./min a díky turbodmychadlu s variabilní geometrií dosahuje nejvyššího točivého momentu 200 Nm při velmi nízkých otáčkách 1500 ot./min.Společným jmenovatelem obou vznětových přeplňovaných motorů je třetí generace vysokotlakého přímého vstřikování paliva Common Rail MultiJet II. Jedná se o technicky vysoce vyspělé řešení řízení vstřikovacího tlaku a množství vstřikovaného paliva v jakýchkoliv otáčkách. Motor realizuje malé dávky paliva (předvstřiky) pro optimalizaci hluku a emisí a hlavním vstřikem pak řídí množství paliva pro poskytnutí požadovaného výkonu. Přitom zajišťuje hladký běh ve všech úrovních zátěže.

Fiat 124 Spider

Značka Fiat oživila legendární jméno Fiat 124 Spider a na svět přivedla novou generaci legendy s klasickým italským designem a špičkovým výkonem. Vzdává tak hold původnímu modelu 124 Spider, který se představil před půl stoletím. Fiat 124 Spider je ryzím italským sportovním roadsterem nabízejícím potěšení z jízdy, kultovní italský design, špičkové technologie a vysokou úroveň bezpečnosti.

Designéři stylistického centra Fiat vytvořili vůz, který dává klasické kráse původního modelu novou dimenzi bez ztráty jeho podstaty. Přední část je masivní, nikoliv ale agresivní. Dvojice prolisů na kapotě zdůrazňuje místo uložení motoru i jeho výkon. Boky mají proporce skutečného sportovního vozu a prozrazují jeho architekturu s podélně umístěným motorem, pohonem zadních kol a prostorem pro cestující před zadními koly.

V regionu EMEA bude Fiat 124 Spider nabízen se spolehlivým zážehovým přeplňovaným čtyřválcem 1.4 s technologií MultiAir, který poskytuje výkon 140 k a točivý moment 240 Nm. Motor bude kombinován s manuální šestistupňovou převodovkou. Výkonové parametry jsou vynikající. Nejvyšší rychlost dosahuje 215 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouze 7,5 sekundy.

Lichoběžníkové zavěšení předních kol Fiatu 124 Spider je tvořeno dvěma příčnými rameny, vzadu je pak použita víceprvková náprava, která zlepšuje ovladatelnost při průjezdu zatáčkou. Díky použití elektrického posilovače řízení s dvojitým pastorkem je řízení modelu 124 Spider lehké, má skvělou odezvu a dobře filtruje otřesy od silnice.

Odladění řízení a zavěšení kol, lehký rám, vyvážené rozložení hmotnosti mezi nápravy a přeplňovaný motor zaručují nezaměnitelný požitek z jízdy. Pro minimalizaci hluku a vibrací (NVH) a tím i dosažení tiché a pohodlné jízdy s otevřenou či zavřenou střechou provedli inženýři řadu úprav, které zahrnují akustické čelní okno a protihlukové izolace.

O požitek z jízdy s nebem nad hlavou se ve Fiatu 124 Spider stará snadno obsluhovatelná skládací plátěná střecha.

Fiat 124 Spider je k dispozici ve dvou stupních výbavy: 124 Spider a Lusso (Luxury). Standardní výbava 124 Spider zahrnuje čtyři airbagy, manuální klimatizaci, rádio s MP3 přehrávačem, USB zásuvkou a čtyřmi reproduktory, dále kůží čalouněný volant, tempomat, 16palcová litá kola, startovací tlačítko a bezklíčový vstup Keyless Go. Verze Lusso přidává řadu dalších prvků a detailů, jako jsou 17palcová litá kola, kožené čalounění sedadel, spodní části přístrojového panelu a kapličky s kontrolními ukazateli s prošíváním, prémiové stříbrné ochranné oblouky a přední sloupky karoserie, chromované dvojité koncovky výfuku, mlhová světla a automatickou klimatizaci.

U obou stupňů je v rámci volitelné výbavy možné získat infotelematický systém zahrnující 7palcovou dotykovou obrazovku, AM/FM rádio, funkci HD Radio, MP3 přehrávač, dva USB porty, pomocný vstup AUX-in, šest reproduktorů, ovládání multimediálních zařízení na volantu, připojení Bluetooth, zadní parkovací kameru a 3D navigaci.

Standardem systému je funkce rozpoznávání hlasu, která řidiči umožňuje obsluhovat telefon, hudbu a navigační systém zcela handsfree, a tím se plně soustředit na řízení. S kompatibilním mobilním telefonem je možné prostřednictvím přednastavených odpovědí reagovat na SMS zprávy.

Pro špičkovou kvalitu zvuku i se staženou střechou je určen prémiový audio systém Bose s devíti reproduktory včetně dvojitých reproduktorů v hlavových opěrkách a subwooferu.

Pro větší zábavu na palubě může řidič využít aplikace Aha a Stitcher nabízející internetová rádia a hudbu pomocí rozhraní Bluetooth.

Aplikace Aha umožňuje přístup k více než 30 000 internetovým rádiím, zprávám, audioknihám, Facebooku, Twitteru, informacím o počasí a dalším službám.

Stitcher Radio je aplikace, která poskytuje přístup k tisícům rádií a podcastům sdíleným přímo v zařízení bez stahování či synchronizace. Doporučený obsah je automaticky vybrán z oblíbených položek.

Při příležitosti oslav 50. výročí představení modelu 124 Spider na autosalonu v Turíně v roce 1966 byla připravena limitovaná edice v exkluzivní výbavě Anniversary, která ve standardu nabízí pakety pro personalizaci ostatních verzí. Paket Viditelnost zahrnuje LED adaptivní světlomety, senzor deště a stmívání. Paket Rádio zase digitální rádio, 7palcovou dotykovou obrazovku, připojení Wi-Fi a Bluetooth a ovládání multimediálních zařízení. Dalším paketem je Bose s devíti reproduktory, z nichž čtyři jsou integrované v hlavových opěrkách. Paket Premium zahrnuje bezklíčový vstup, zadní parkovací kameru a navigační systém s 3D mapami. Výroční edice je vybavena prémiovými stříbrnými kryty vnějších zpětných zrcátek, osobitou plaketou Anniversary a logem 124 Spider na masce chladiče. Tato limitovaná edice zaznamenala natolik velký úspěch, že byla vyprodaná již pár týdnů po představení.

Na autosalonu v Ženevě se představí dva modely ve výbavě Lusso. První z nich je vyveden v třívrstvém bílém laku Ice a disponuje černým koženým interiérem. Druhý model je vyveden v červeném odstínu Passione a vybaven koženým čalouněním sedadel, obložení dveří a přístrojového panelu v odstínu Tobacco. Víko zavazadlového prostoru je opatřeno nosičem ve stříbrném odstínu Premium, stejně jako vnější zpětná zrcátka a jedinečná litá kola v historickém designu. Tyto detaily připomínají původní model 124 Spider a byly navržené značkou Mopar, která je součástí skupiny FCA a zaměřuje se na služby, péči o zákazníka a originální náhradní díly a příslušenství.

V expozici bude k vidění také model z roku 1970 s motorem o objemu 1608 cm3, který využívá dvojici karburátorů, díky kterým poskytuje výkon 110 k a dosahuje nejvyšší rychlosti 180 km/h. Jedná se o druhou sérii 124 Sport s charakteristickými boulemi na kapotě, estetickým prvkem, který byl přenesený i na nový model. Vůz je charakteristický mřížkou chladiče ve tvaru včelí plástve a většími zadními světly. Karoserie se pyšní vzácným žlutým odstínem Colorado.

Nový Fiat 500S

Hvězdou expozice bude nepochybně i nový Fiat 500, který byl vytvořen tak, aby čelil novým budoucím výzvám trhu, přičemž ale zůstával věrný hlubokým kořenům. Vůz navržený stylistickým centrem Fiatu má svěží design exteriéru a interiéru, jenž na první pohled prozrazuje, že jde o model 500, avšak zároveň mu přidává na atraktivitě. I když vůz nenarostl do velikosti, je nabitý novými technologiemi, motory a možnostmi personalizace. Zkrátka ikona se opět vyvinula a další rafinované prvky ji mění doslova v umělecké dílo.

Na mezinárodním autosalonu v Ženevě se v premiéře představí Fiat 500 v novém stupni výbavy S, který představuje sportovnější variantu kultovního modelu značky Fiat. Osobitý vzhled verze 500S zahrnuje sportovnější nárazníky s integrovanými mlhovými světly vpředu, speciální boční prahové nástavce a spoiler. Pozornost upoutá také exkluzivní matný odstín Graphite pro kliky dveří včetně zadních výklopných dveří, kryty vnějších zpětných zrcátek a kola, dále zatmavená okna, chromovaná koncovka výfuku a černé přívody vzduchu vpředu, jako i výrazná zadní mřížka. Litá 15palcová kola se speciální matnou povrchovou úpravou Graphite a 16palcová kola s matnou diamantově černou úpravou budou k dispozici na přání. Exkluzivní sportovní povaha se odráží také v nových barvách karoserie, metalické Azure a matně zelené Alpine a tmavých interiérech. Svůdnost nového modelu 500S podporují černá sedadla a strop, které kontrastují s obložením dveří a boky sedadel, jež mohou být modré, bílé nebo žluté. Interiér je k dispozici také v koženém čalounění Frau s bílými nebo azurovými detaily. Prostor pro cestující zdobí detaily v matném odstínu Graphite na přístrojovém panelu a speciální sportovní volant.

Přístrojový panel obsahuje dotykovou obrazovku systému UConnectTM 7″ HD LIVE. Toto nové měřítko v oblasti infotelematických systémů je součástí standardní výbavy. Systém zahrnuje řadu funkcí, včetně standardních služeb UConnectTM LIVE, hands-free rozhraní Bluetooth, rozpoznávání hlasu a řady možností poslechu hudby. Řidič může svá multimediální zařízení připojit prostřednictvím vstupu USB nebo 3,5milimetrového jacku, případně streamovat hudbu přímo ze svého chytrého telefonu pomocí rozhraní Bluetooth. Nový systém UConnectTM 7″ HD LIVE je k dispozici na přání i s integrovaným systémem pro Apple CarPlay a Android Auto, digitálním rádiem (DAB) a navigací TomTom s 3D mapami.

Nový Fiat 500S přináší nejnovější audio systém od společnosti Beats by Dr. Dre, který je navržený tak, aby poskytl zcela revoluční poslech hudby uvnitř vozidla.

Zákazníci mohou na přání vybavit svůj vůz exkluzivním systémem BeatsAudioTM vyvinutým ve spolupráci se společností Beats by Dr Dre, který se může pochlubit celkovým výkonem 440 W. Nabízí osmikanálový zesilovač integrující pokročilý algoritmus ekvalizéru, který dokáže vytvořit zvukové spektrum, jaké zažívají umělci během nahrávání ve studiu.

Audio systém Beats AudioTM sestává z osmikanálového zesilovače o výkonu 440 W, dvou výškových reproduktorů v oblasti čelního okna, dvou středových reproduktorů o průměru 165 mm v předních dveřích, dvou širokopásmových reproduktorů o průměru 165 mm v zadních bočních panelech a jednoho 200milimetrového subwooferu uprostřed zavazadlového prostoru v místě rezervního kola.

S TFT obrazovkou zobrazující rychloměr a další ukazatele (standard u nové řady 500S) poskytuje přístrojový panel vozu plně digitální zážitek, který ovšem zachovává charakteristické rozložení přístrojů řady 500 včetně kruhových rámečků a tlačítek.

Návštěvníci ženevského autosalonu budou moci obdivovat model 500S s motorem 1.3 MultiJet o výkonu 95 k ve zcela novém matně zeleném odstínu karoserie Alpine a s dvoutónovým koženým interiérem v kombinaci černé barvy a odstínu slonové kosti. Pohonná jednotka představuje to nejlepší na poli současných malých vznětových motorů. Produkuje pouze 89 g CO2 /km a plní emisní normu Euro 6, přičemž ale současně poskytuje mimořádné výkonové parametry. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 10,7 sekundy a nejvyšší rychlost dosahuje 180 km/h. Motor je rovněž hospodárný a ohleduplný k životnímu prostředí. Na 100 kilometrů se spokojí pouze s 3,4 l nafty. A nakonec jedno prvenství: Nový Fiat 500 a Fiat Panda jsou jedinými vozy svého segmentu nabízejícími vznětový motor.

Druhým vystaveným modelem 500S je kabriolet v metalickém odstínu Azure a s interiérem čalouněným speciální černou a bílou tkaninou. Středová část sedadel využívá povrchovou úpravu Texfilm s grafikou Sportball. Design sedadel dokončuje logo 500 ve stříbrném odstínu a písmeno S v souladu s bílými doplňky na bocích vozu. Vůz je poháněn zážehovým dvouválcovým motorem 0.9 TwinAir o výkonu 105 k. Fiat 500S Cabrio zdědil všechny vítězné prvky hatchbacku, včetně kompaktních vnějších rozměrů, prvotřídní bezpečnosti, prostornosti se čtyřmi pohodlnými sedadly a vynikajících motorů z hlediska výkonu, spotřeby paliva i ohleduplnosti k životnímu prostředí. Siluetu zvýrazňuje inovativní posuvná střecha.

Plátěná střecha modelu Fiat 500S Cabrio vyniká elegancí, elektrickým ovládáním a působivým zpracováním, jako i pečlivě zvolenými technickými prvky. Zmínku zaslouží zadní okno a třetí brzdové světlo zabudované přímo do plátěné střechy. Fiat 500S Cabrio si zachovává pevné boky hatchbacku, a nabízí tak stejně všestranné použití jako hatchback.

Fiat 500X

Model 500X nepřestává udivovat návštěvníky autosalonů. V expozici značky Fiat v Ženevě se představí dvě verze, jedna ve sportovní výbavě Cross Plus se speciálními nárazníky, ochrannými částmi a pohonem všech kol a druhá ve stupni výbavy Lounge, který vyjadřuje luxusnější povahu tohoto metropolitně zaměřeného SUV.

První vystavený model s pohonem všech kol je charakteristický třívrstvým žlutým lakem Amalfi a koženým čalouněním v odstínu Tobacco. K pohonu využívá zážehový motor 1.4 MultiAir o výkonu 170 k v kombinaci s inovativní devítistupňovou automatickou převodovkou, která zajišťuje dokonalou rovnováhu mezi jízdním komfortem a sportovní povahou, to vše díky mimořádnému zrychlení z nulové rychlosti a jemnému přenosu točivého momentu.

Inovativní pohon všech kol optimalizuje poměr výkonu ke spotřebě paliva díky odpojitelnému pohonu zadní nápravy, který se aktivuje ve chvílích, kdy není pohon 4×4 potřebný. Kompletní odpojení pohonu 4×4 snižuje ztráty v důsledku tření a setrvačnosti rotujících převodů a hřídelů, díky čemuž přináší výkonové parametry, které se velmi těsně blíží vozidlu s pohonem dvou kol stejné výbavy.

Tento model nabízí špičkový komfort na palubě prostřednictvím předních sedadel nastavitelných elektricky v osmi směrech a bederní opěrce nastavitelné ve čtyřech směrech.

Po jeho boku se představí verze 500X Lounge v bílém odstínu Gelati, která je vybavena praktickým držákem tabletu a pracovním stolkem ukotveným na předním sedadle. Od Moparu pochází rovněž rohože s kovovým štítkem s logem a značkové ventilky pneumatik Fiat. Jedná se sice o malý, ale o to výraznější příklad rozsáhlé kolekce příslušenství, které činí nové SUV značky Fiat ještě výraznějším.

Vystavený model je vybaven zážehovým motorem 1.4 MultiAir o výkonu 140 k v kombinaci s dvouspojkovou automatickou a sekvenční převodovkou, která je složená ze dvou paralelních převodovek. Ve srovnání s tradiční automatickou převodovkou umožňuje extrémně rychlé řazení převodových stupňů a disponuje větší účinností a nižší spotřebou paliva.

Model 500X je na vrcholu segmentu ve smyslu technologií i bezpečnostních systémů. Obě vystavená vozidla jsou vybavena systémem sledování jízdních pruhů (akusticky a vizuálně upozorňuje řidiče o neúmyslném opuštění jízdního pruhu), asistentem Brake Control (varuje řidiče v případě hrozící kolize, a pokud zaváhá, nezávisle na něm brzdí), monitoringem mrtvého úhlu (varuje řidiče o přítomnosti vozidel v oblasti mrtvého úhlu) a detekcí křížení dráhy za vozidlem (varuje řidiče o vozidlech přibližujících se během couvání ze strany).

K vysoké bezpečnosti přispívá i velmi dobrý výhled z vozu. Oba modely 500X jsou vybavené xenonovými světlomety, které poskytují ostřejší světlo podobné přirozeným okolním podmínkám, na které jsou oči zvyklé, jako i mlhovými světly s funkcí osvětlování zatáček. Automatické světlomety se samočinně zapínají a vypínají v závislosti na světlených podmínkách okolí a zároveň se přepínají z dálkových na potkávací v případě blížících se protijedoucích vozidel.

Na palubě modelu Fiat 500X neschází pohodlí ani potěšení z jízdy, což dokládají i četné prvky u obou vystavených vozidel, například elektrická parkovací brzda, bezklíčový vstup a startování Keyless Entry/Keyless Go, zadní parkovací kamera, parkovací senzory a volič Mood Selector.

Fiat 500X je vždy ve spojení se světem díky službám UConnectTM Live, které jsou standardem celé modelové řady. Vystavené vozy zahrnují systém UConnectTM 6,5″ Radio Nav LIVE a výkonný audio systém BeatsTM by Dr. Dre s devíti reproduktory a osmikanálovým zesilovačem.

test-fiat-500x-16-multijet-88kw-nahled

Fiat 500L

Expozici doplňuje rovněž model 500L, který kombinuje styl kultovního Fiatu 500 s tradičním funkčním designem značky.

Návštěvníci autosalonu v Ženevě budou moci obdivovat model 500L Trekking v exkluzivním dvoubarevném provedení s matně šedou karoserií a matně černou střechou. Vůz je vybaven také paketem Styl a audio systémem Beats. Balíček Styl dodává vozu jedinečný vzhled, především díky kontrastu mezi červenými brzdovými třmeny a matně černými detaily (přední a zadní nárazník, blatníky a prahové nástavce) a exkluzivním 17palcovým matně černým litým kolům. Skvělý zážitek na palubě poskytuje audio systém Beats by Dr. Dre s šesti reproduktory, subwooferem, osmikanálovým zesilovačem o výkonu 500 W s pokročilým algoritmem ekvalizéru.

Služby UConnectTM LIVE umožňují posádce spojení se sociálními sítěmi Twitter a Facebook, poslech oblíbené hudby na Deezer a Tune In, získávání informací z Reuters a monitorování stylu jízdy díky aplikaci eco:Drive či kontrolu vozidla prostřednictvím my:Car.

Vůz je rovněž vybaven originálním příslušenstvím Mopar, které přispívá k vyšší funkčnosti. Dětské sedačky zajišťují bezproblémové a bezpečné cestování s dětmi, organizér v zavazadlovém prostoru pak zvyšuje jeho praktičnost. Sportovní pedály a chromované prahové lišty dodávají vozu dotek výjimečnosti.

Motor 1.4 16v T-Jet o výkonu 120 k je ideálním řešením pro všechny, jež hledají vůz pro snadnou dopravu v městském provozu při současně nízkých provozních nákladech. Vůz dosahuje rychlosti 183 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 11 sekund.

fiat-500L-nahled

Fiat Panda

Expozice na ženevském autosalonu by nebyla kompletní bez modelu, který oslňuje stylem, účinností, ovladatelností a kompaktními rozměry. Řeč je o Fiatu Panda Cross, který koncentruje veškerou exkluzivitu off-roadu vyšší kategorie na pouhých 370 centimetrech délky. Tento vůz je jediný svého druhu, protože kombinuje systém pohonu a technické prvky off-roadu, výkon a výbavu SUV a nakonec vnější rozměry, účinnost a ovladatelnost městského vozu. To vše doplňuje osobitým stylem, v němž se prolínají praktičnost i emoce.

Návštěvníkům autosalonu v Ženevě se představí model Panda 4×4 Cross v zeleném odstínu Toscana s dvoubarevným šedo-hnědým koženým čalouněním a bronzovým přístrojovým panelem. Vůz je vybaven skutečným drahokamem mezi vznětovými přeplňovanými motory, třináctistovkou MultiJet II o výkonu 95 k. Vůz s pohonem všech kol využívá jako první na trhu elektronickou uzávěrku diferenciálu.

Vedle Pandy 4×4 Cross, která definuje novou kategorii SUV, návštěvníky potěší i výstavní model Kung-Fu Panda, který byl inspirován třetí částí stejnojmenného celovečerního animovaného filmu od DreamWorks, jenž se v evropských kinech objeví během března. Tak jako hvězda filmu pandí bojovník Po má i výstavní vůz bílo-černé zpracování karoserie, čímž připomíná srst pandy. Stejné téma se objevuje také v interiéru, kde zdobí bezpečnostní pásy a koberečky.

fiat-kung-fu-panda

Výstavní model Fiat Fullback

Životní styl i v práci. Tento slogan vystihuje podstatu výstavního konceptu na bázi pick-upu Fiat Fullback. Nový pick-up je určen pro práci i volný čas a funkční povahu kombinuje s osobitým a jedinečným designem. Fiat Fullback představila značka Fiat Professional na mezinárodním autosalonu v Dubaji v listopadu loňského roku a u prodejců se objeví již v červnu.

Nový pick-up spojuje robustnost, odolnost, spolehlivost a všestrannost pro každodenní použití i volný čas. Stručně řečeno, Fullback je připraven přijmout jakoukoliv výzvu, o čemž svědčí i jeho název, který je odvozen od klíčové pozice v ragby či americkém fotbalu. Fullback je posledním mužem v linii obrany a také obráncem útoku. Je to zkrátka hráč, který je schopen řešit všechny situace.

Výstavní model bude nepochybně přitahovat pozornost návštěvníků. Vyveden je v matně šedém metalickém odstínu a jeho interiér kombinuje černé kožené čalounění s hliníkovými eloxovanými prvky v měděném odstínu. Fiat Fullback se může pochlubit specifickými stylistickými detaily a příslušenstvím, které mu přidávají na osobitosti. Jedná se například o exkluzivní matně černé kryty vnějších zpětných zrcátek či kliky dveří, sportovní rampu nebo 20palcová litá kola s diamantově černými otvory. Přední část vyniká specifickou mřížkou chladiče, která je zušlechtěna chromovanými segmenty, které vytvářejí trojrozměrný efekt, a dále ochrannými kryty podvozku, jež vozu přidávají na dynamice a offroadovém vzhledu. Mezi další prvky, které stojí za pozornost, patří bi-xenonové světlomety a navigace. Pod kapotou se ukrývá vznětový přeplňovaný motor 2.4 l o výkonu 180 k kombinovaný s pětistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol s elektronickou uzávěrkou zadního diferenciálu.

Fiat-Fullback

 

Štítky: , , , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru