Ferrari California by se dalo s trochou nadsázky označit za základ nabídky této italské značky. Jakkoliv to zní k Ferrari nepatřičně, jde vlastně o nejlevnější pravověrný italský supersport, který ale už má teď svého zbrusu nového nástupce.

Ferrari Portofino, jak se novinka jmenuje, je vlastně otevřeným roadsterem, který pohání přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 litru. Ten nabízí výkon 590 koní a točivý moment 760 Nm, který má řidič k dispozici od 3 000 do 5 200 otáček za minutu. Díky tomu umí Portofino zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,5 sekundy a maximální rychlost se zastaví na 320 km/h.

Taková porce výkonu ale musí jít ruku v ruce s technologiemi, které je povýší na vyšší úroveň. Ferrari tak pro svou novinku přichystalo magnetické tlumiče, celohliníkové šasi a dokonale vyladěný elektronicky řízený zadní diferenciál. K tomu všemu však automobilka přidala také nové ojnice a písty, a hlavně inovovaný přístup vzduchu do motoru. Nezapomněla ani na takovou drobnost, jakou je úprava odezvy plynového pedálu, což prý vedlo k minimalizaci prodlevy na roztočení turbodmychadel.

Podrobnější technické, a nakonec i technologické informace budeme vědět po letošním autosalonu ve Frankfurtu, který startuje už 12. září, a kde bude nové Ferrari Portofino samozřejmě oficiálně představeno.