Abyste s autem zajížděli ty nejlepší časy a nejčistší stopy, je potřeba mít správnou pozici za volantem. A najít ji nemusí být snadné. Musíte správně dosáhnout na volant, na pedály a k tomu všemu by se vám mělo sedět alespoň trochu pohodlně. A právě proto se Ferrari rozhodlo vymyslet takový interiér, respektive jeho uspořádání, aby si svou pozici našel každý. Patentovalo si technické řešení, které fakticky spojuje volant, sedadlo řidiče, sloupek řízení a pedály v jedno. A tím vším by se mělo dát manipulovat.
Nové řešení kokpitu si Ferrari už před časem patentovalo u amerického Úřadu pro patenty a ochranné známky, to ale neznamená, že by na něm v tuto chvíli reálně pracovalo. Spíše jde o jednu z možností do budoucna. I tak je ale velmi zajímavá. Ferrari totiž počítá s tím, že by mělo být možné celý systém řízení, včetně sedadla přesouvat jak zleva doprava, tak i zpět. A vše by bylo možné posunout i doprostřed. Vše nejvíc připomíná závodní simulátory, na kterých trénují třeba i piloti F1.
Nové provedení kokpitu by bylo výhodné nejen pro řidiče, ale i pro samotnou automobilku. Patent počítá s tím, že by šlo o samostatný díl, který by se do aut montoval přímo na výrobní lince. Samotné uchycení v autě by mělo být sice extrémně bezpečné a pevné, ale zároveň řešené tak, aby šlo snadno upravovat. Zjednodušeně řečeno by mělo být možné, aby se řidič v pondělí rozhodl, že bude sedět vpravo a v úterý zase uprostřed.
Hybridy vzali zákazníci Ferrari na milost. Téměř polovina prodaných vozů byla právě hybridní
Je ale otázkou, do jakých modelů by takový interiér mohlo Ferrari použít. Celé řešení totiž vylučuje přítomnost sedadla pro spolujezdce. Pokud tedy k realizaci automobilka nakonec opravdu přistoupí, s největší pravděpodobností půjde o řešení do okruhových speciálů programu Ferrari XX.