Ferrari podalo 15. listopadu 2022 k Evropskému patentovému úřadu přihlášku k novému patentu. Má jít o nový způsob natáčení zadní nápravy. Možná by se mohlo zdát, že to není žádná novinka, vždyť to využívají auta už několik desítek let, ale v případě Ferrari to novinka je.
Natáčení zadní nápravy dnes funguje tak, že obě zadní kola se natáčejí stejně a ve stejném úhlu – v nízkých rychlostech je to proti těm předním, aby byl snížen poloměr otáčení, v těch vyšších naopak ve stejném směru, aby byla vylepšena stabilita. Ferrari na to ale půjde jinak. Italská automobilka totiž bude ovládat každé kolo zvlášť a bude hodně záležet na tom, do jaké jízdní situace se zrovna auto dostane.
Ferrari bude ovládat každé zadní kolo zvlášť, přičemž je nebude natáčet jen ve stejném směru a úhlu, ale klidně i proti sobě (tedy změní sbíhavost). Nový systém natáčecí zadní nápravy u Ferrari bude například při plné akceleraci, kdy by měla kola prokluzovat, mírně stočí dovnitř proti sobě, čímž by mělo prokluz omezit, zároveň tím ušetří stabilizačnímu systému, zadnímu diferenciálu i systému vektorování točivého momentu a nakonec i životnímu prostředí, protože pneumatiky se nebudou tolik opotřebovávat.
Ferrari pozastavilo objednávky na model Purosangue. Důvodem je až příliš velký zájem
Větší detaily zatím nejsou k dispozici, ale tento nový systém natáčecí zadní nápravy dostane nejnovější model italské značky, SUV Ferrari Purosangue. Je dost pravděpodobné, že tento systém výrobce před časem testoval na svém testovacím okruhu.