Ferrari Purosangue

Ferrari si patentovalo nový systém natáčení zadní nápravy. Bude za jízdy měnit sbíhavost

Autor: Radim Plachý - Zdroj: world-today-news.com - Foto: Ferrari - 12. 12. 2022


Ferrari podalo 15. listopadu 2022 k Evropskému patentovému úřadu přihlášku k novému patentu. Má jít o nový způsob natáčení zadní nápravy. Možná by se mohlo zdát, že to není žádná novinka, vždyť to využívají auta už několik desítek let, ale v případě Ferrari to novinka je.

Natáčení zadní nápravy dnes funguje tak, že obě zadní kola se natáčejí stejně a ve stejném úhlu – v nízkých rychlostech je to proti těm předním, aby byl snížen poloměr otáčení, v těch vyšších naopak ve stejném směru, aby byla vylepšena stabilita. Ferrari na to ale půjde jinak. Italská automobilka totiž bude ovládat každé kolo zvlášť a bude hodně záležet na tom, do jaké jízdní situace se zrovna auto dostane.

Ferrari bude ovládat každé zadní kolo zvlášť, přičemž je nebude natáčet jen ve stejném směru a úhlu, ale klidně i proti sobě (tedy změní sbíhavost). Nový systém natáčecí zadní nápravy u Ferrari bude například při plné akceleraci, kdy by měla kola prokluzovat, mírně stočí dovnitř proti sobě, čímž by mělo prokluz omezit, zároveň tím ušetří stabilizačnímu systému, zadnímu diferenciálu i systému vektorování točivého momentu a nakonec i životnímu prostředí, protože pneumatiky se nebudou tolik opotřebovávat.

Ferrari pozastavilo objednávky na model Purosangue. Důvodem je až příliš velký zájem

Větší detaily zatím nejsou k dispozici, ale tento nový systém natáčecí zadní nápravy dostane nejnovější model italské značky, SUV Ferrari Purosangue. Je dost pravděpodobné, že tento systém výrobce před časem testoval na svém testovacím okruhu.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru